Gå til innhold

"Mensmurringer" og slim, uke 35. Litt veiledning, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene hatt en del "mensmurringer", spesielt dersom jeg har vært i fysisk krevende situasjoner.

Merket i løpet av dagen en endring i lukt fra skjeden, og nå i kveld kom det plutselig ganske mye slim når jeg tørket meg. Det var ikke noe blod, så tenker at det nok ikke er slimproppen. Murringene er der likevel, til tross for at jeg nå har slappet av i flere timer. De varierer litt i styrke, men er ikke vonde. Mer ubehag opp i korsryggen, helst på ene siden.

Har ingen planer om å hive meg rundt og ringe verken legevakt eller føden før det evt. tar seg opp, men lurer likevel på om noen har opplevd tilsvarende såpass "tidlig" i svangerskapet? Eller som kan tippe seg frem til hva det kan være slik at jeg kan google videre på det? :P

Er forøvrig godt med liv.

Anonym poster: d51c366d07ba52889db0d719e7e46776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt ut som modning som foregår. Og at det nok var slimproppen som har startet å løsne. Trenger ikke å komme blod også.

Modning kan foregå i alt fra timer til dager til uker før fødselen starter. Lykke til da :) Spennende tid du har foran deg :)

Skrevet

Det høres litt ut som modning som foregår. Og at det nok var slimproppen som har startet å løsne. Trenger ikke å komme blod også.

Modning kan foregå i alt fra timer til dager til uker før fødselen starter. Lykke til da smile.png Spennende tid du har foran deg smile.png

Tusen takk for svar! :)

Kan nok sikkert være modning når du legger det frem slik. Får vel bare vente og se, men får håpe denne modningen varer noen uker til da. Har ikke veldig lyst på et prematurt barn, selv om jeg selvsagt gleder meg til å treffe spiren. :)

Anonym poster: 4339e68f5f5cf748c78e794f25df297e

Skrevet

Hadde akkurat det samme som deg. Mensmurringer og slimproppen gikk når jeg var 36 uker på vei. 5 dager senere fødte jeg :) de fleste føder innen en uke etter slimproppen løsner, men for noen kan det ta flere uker. Høres ihvertfall ut som modning på gang :)

Gjest ________
Skrevet

Her gikk det fire uker med slum og murringer før fødselen kom igang, men det er vel individuelt

Skrevet

Takk for svar begge to. :)

Har fått lest litt om disse modningstegnene nå, og det kan nok se ut som om det er det som skjer.

Saster likevel på at knøttet holder seg inne hvertfall et par uker til, så får jeg heller gå med disse ubehagene og den svært sjarmerende lukta.. :P Har konkludert med at dersom det er slimproppen som løsner litt om gangen vil det kanskje gå tilbake til normalen innimellom der nede.. *krysse fingre*

Men har et følgespørsmål til dette.. Vil samleie forsterke evt. modning? Eller kan vi fortsatt hygge oss, uten å tenke på fortgang i modningen?

Anonym poster: 4339e68f5f5cf748c78e794f25df297e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...