Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha ungene i julen og faren i nyttår. :) Og så har faren tenkt å feire jul med de. Og da velger han å gjøre det 22 des. Jeg synes ikke noe om dette. Visst han absolutt må kan han ikke da ihvertfall feire i romjulen. Hva synes dere?

Anonym poster: 70411b6b1c465cd92b6550cc6c4d6152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg. han har jo rett til og være sammens med de før julen han også,siden han ikke skal være hos han i Jula.

Skrevet

Tja, det er sånn jeg er vokst opp med og jeg husker jeg syns deet var superkoselig :) Både mamma og pappa stelte i stand hver sin jul for oss slik at vi skulle ha det koselig og trivelig med mamma og med pappa. Har aldri hatt problemer med det, jeg..

Skrevet

Skjerp deg. han har jo rett til og være sammens med de før julen han også,siden han ikke skal være hos han i Jula.

Hvorfor ha julekveld før jul? Han kan vel ha det mellom? Er det så rart da?

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Min eldste hadde det slik før. Åpnet gaver før jul med den han ikke var hos julaften.

Men så feiret faren plutselig julaften med sin bror og familien. Og min sønn hadde ikke engang halvparten så mange gaver som de andre barna, fordi han hadde åpnet fra min familie hos meg før jul.

Han var såpass liten at han ikke klarte å svelge det helt. Så vi sluttet med det da, og han åpner alle gavene hos den han feirer jul med. Så tar han en telefon til den andre etterpå:)

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Min eldste hadde det slik før. Åpnet gaver før jul med den han ikke var hos julaften.

Men så feiret faren plutselig julaften med sin bror og familien. Og min sønn hadde ikke engang halvparten så mange gaver som de andre barna, fordi han hadde åpnet fra min familie hos meg før jul.

Han var såpass liten at han ikke klarte å svelge det helt. Så vi sluttet med det da, og han åpner alle gavene hos den han feirer jul med. Så tar han en telefon til den andre etterpå :)

De er 6 og 12. Skal feire med andre og de får ikke like mye gaver da. Jeg er mest for å åpne alt julaften den dagen det er jul. Og visst ikke så ihverfall etter jul. Det er julaften som er den store dagen.

HI

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Han var såpass liten at han ikke klarte å svelge det helt. Så vi sluttet med det da, og han åpner alle gavene hos den han feirer jul med. Så tar han en telefon til den andre etterpå :)

De er 6 og 12. Skal feire med andre og de får ikke like mye gaver da. Jeg er mest for å åpne alt julaften den dagen det er jul. Og visst ikke så ihverfall etter jul. Det er julaften som er den store dagen.

HI

Du kan jo foreslå for faren at de åpner en gave hver fra han, og likt neste år når han har dem julaften. 12 åringen takler det sikkert fint, men en 6 åring synes sikkert det blir trist å se de andre barna få masse.

Bare noe jeg tenker, siden min sønn syntes det var vanskelig.

Skrevet

Kan du ikke ta det opp med barnefaren? Jeg syns for øvrig at du ikke kan diktere hva han kan gjøre eller ikke gjøre i dette. Det er mange som gjør det sånn. hadde julefeiringer hele barndommen sammen med søskenbarn som alltid fikk helt enormt mye gaver. Mange fler enn mine søsken og meg. La merke til det som barn, at de fikk flere gaver, men overlevde det. Helt utrolig.

Anonym poster: c8640da699eb30901bd13522ae179189

Skrevet

Synes det er mer rett å ha annenhver jul og nyttår, og feire jul når det faktisk ER jul.

Anonym poster: 3564365580b742ea7f075a74f7f11b8d

Skrevet

Jeg også synes det blir for dumt med 2 ``juler``.

Det er vel ikke verre enn å ha barnet annen hver jul? Greit det er kanskje kjedelig å ikke ha barnet sitt på julaften, men sånn er det når mor og far ikke er sammen. Det er helt normalt å ha barnet annen hver gang.

Skrevet

Hva med å høre hva barna vil? De er i den alderen hvor de kan si hva de ønsker, men da må det fremstilles uten missnøye eller noe press. Gi dem valgene: En liten julefeiring 22 des, kun feiring 24 des, eller en ca like stor julefeiring i romjula med sin far..

De jeg kjenner i rundt samme alder, liker å ha en ekstra julefeiring i romjula, det blir som en forlenging av julekvelden, mens de ikke føler samme "stemning" om det er før.

Det er jo "barnas dag"..

Anonym poster: c2bbc41be56ca293f8736f36a229b686

Skrevet

Hva med å høre hva barna vil? De er i den alderen hvor de kan si hva de ønsker, men da må det fremstilles uten missnøye eller noe press. Gi dem valgene: En liten julefeiring 22 des, kun feiring 24 des, eller en ca like stor julefeiring i romjula med sin far..

De jeg kjenner i rundt samme alder, liker å ha en ekstra julefeiring i romjula, det blir som en forlenging av julekvelden, mens de ikke føler samme "stemning" om det er før.

Det er jo "barnas dag"..

Anonym poster: c2bbc41be56ca293f8736f36a229b686

Hadde jo vært mye bedre for de, men jeg kan jo ikke si noe. Jeg har jo ikke noe med det å gjøre sier han. Får ta det som det kommer. Første julen. Det går seg gjerne til. Får være optimist.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...