Gå til innhold

Utstyrstips til sommerbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegangsmor og lurer på om noen kan gi tips hva jeg trenger til babyen som kommer i juli :)

Har funnet noen utstyrslister på nettet, men vet at det er flere som anbefaler ull etc.. Så hadde vært kjekt å høre om andres erfaringer og tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finn ut selv

Anonym poster: e0a7a1102438900109abacba8646f09e

Skrevet

Jeg ville aldri brukt ull på en sommerbaby. Dessuten er det en del som har sensitiv hud når de er så små og da er ikke alltid ull så heldig.

Ville gått for lette bomullsklær. Ikke så stor forskjell fra babyer født på andre årstider egentlig. Forskjellen er vel strømpebukser (brukte det ikke før i oktober og jeg fikk i mai) og ullpledd, tykkere luer, tjukke fleecedresser/andre utenpådresser og yttertøy generelt.

Anonym poster: f61676d6f8903f3a17c3a41590239836

Skrevet

Jeg ville aldri brukt ull på en sommerbaby. Dessuten er det en del som har sensitiv hud når de er så små og da er ikke alltid ull så heldig.

Ville gått for lette bomullsklær. Ikke så stor forskjell fra babyer født på andre årstider egentlig. Forskjellen er vel strømpebukser (brukte det ikke før i oktober og jeg fikk i mai) og ullpledd, tykkere luer, tjukke fleecedresser/andre utenpådresser og yttertøy generelt.

Anonym poster: f61676d6f8903f3a17c3a41590239836

Takk for svar. Var det jeg selv stusset på når det var anbefalt ull til hele året.. :)

Skrevet

Jeg har to sommerbarn. Vi brukte ikke ull om sommeren. Bomullsbody, og bukse, eventuelt tynn genser og tynn lue. Ene gutten min ble født ett år det var veldig varmt her, så da brukte vi også kortarmet body og shorts på han, men andremann ble født sommeren i år, og vi brukte aldri kortarmet på han siden den sommeren ikke var så varm :-)

Men langarmet body og langbukser får du alltid brukt for :-)

Skrevet (endret)

Noen mener ull er gull hele året. Ikke til min baby dessverre. Hun har en far som er rødhåret og derav en slags merkelig hudsammensetning som gjør at hun har ømtålelig hud. I tillegg til min hud som får vintereksem i 10 + grader.. Kortermet bomullsbodyer og bomullshelsetepper og bomullsstrømpebukser. Kanskje et par lette bomullskjoler og MANGE skyggehatter (babyer skal jo ikke ha sol/for mye sol på seg). Man skal unngå å bruke solkrem på små babyer så derfor hadde kanskje et UV-telt til evnt utendørsopphold/strandturer vært noe å tenke på for deg?

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Brukte ull her ja sommeren som var, det var jo så kaldt! Dessuten skal små babyer kles godt. Det finnes tynne, fine ullbodyer, pysjer osv. Hs her anbefalte et tynt ullteppe her til min sommerbaby. Tynne luer for bruk utendørs.

Ellers er sparkebukser med fot fine å ha, ikke kjøp ting med hette, den er bare i veien. Vi brukte bare vogndyne og tepper i vognen, men det finnes sommerposer også.

Ikke kjøp masse ting er mitt råd. Du kommer langt med Mesoft, babyolje og Zinksalve, og Purelan til puppenen dine :)

Skrevet

Vanskelig å forutse været i dette landet, juli kan være både varm og ganske sur og kald. Ville droppet ull. Lette bomullsklær, både langermet og kortermet. Min første er junibaby og det var så varmt den tiden at han lå mye i kortermet bomullsbody og det var det.

Kjøpte derimot en lue til ham på Nøstebarn i tynn ull/silke. Den var helt super både om sommeren og litt tidlig høst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...