Gå til innhold

Er det virkelig så vanlig? Inspirert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en del innlegg her inne ang. kvinner som oppdager at mennene har et "internet-forhold" til kvinner de treffer på treff-sider. Er det virkelig så mange menn som driver med dette?

Anonym poster: 97709e9c1a26fb27f8359cb6c9064447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonym poster: 6c275314c933cfab30c8d86eec6c0d3f

Skrevet

Ikke blant normale mennesker.

Anonym poster: 3c92dc2bc4f3710fe12c62b049989943

Skrevet

Spørs vel hvordan du mener vanlig, men ja det er en del som gjør det. Mange ser nok på det som lett å skjule og ikke så farlig når det ikke er i virkeligheten. Ingen vet jo hva som skjuler seg bak et nick eller en mailadresse ol. En kan utgi seg for å være en helt annen, uten familie, samboer, barn osv.

Skrevet

Er del like vanlig som "normal" utroskap, vil jeg tro, og omtrent 50% av alle menn (og forøvrig nesten like mange kvinner) er det, så da er det nok mange som holder på slik på nett også. Dessverre.

Skrevet

Ikke blant normale mennesker.

Anonym poster: 3c92dc2bc4f3710fe12c62b049989943

Joda, også helt normale mennesker gjør dette - både menn og kvinner.

Jeg har en profil på et nettsted hvor det tydelig går frem at jeg kun er ute etter langsiktig forhold. Likevel kommer det stadig vekk melidinger fra gifte menn som ønsker elskerinne, eller bare en "venninne" på nettet. De fleste har ikke bilder i profilene sine, men noen har til og med bilder hvor jeg vil tro at de er lett å kjenne igjen hvis man kjenner til dem.

Jeg har også vært i den situasjonen to ganger at jeg har vært den kvinnen en gift mann har hatt sms-kontakt med. Den første elsket jeg, han droppet meg brått og giftet seg med en annen. Selv om vi senere nærmest hadde mobilsex stadigvekk så var jeg faktisk med på å redde ekteskapet hans. Fordi jeg var tydelig med ham og veldig direkte ift hva han holdt på med, samt fortelle at det han opplevde som urettferdig faktisk ikke var det ut fra hvordan ting opplevdes fra konas side. Tre ganger hadde de krise i forholdet, og jeg reddet det hver gang ved å være den andre damen.... som også har vært veldig frittalende.

Den andre mannen traff jeg tilfeldig på byen, fikk en helt utrolig kontakt med. Jeg hadde kjærlighetssorg, han hadde kjempeproblemer i ekteskapet. Vi utviklet et slags vennskap som etter hvert utviklet seg til å bli mer og mer dristig, også dette kun over mail eller sms. Allerede første kvelden vi møttes stilte jeg spørsmål om ikke kona hans var utro, noe han benektet hardnakket. Jeg tok opp dette i nesten tre år med ham... og da fikk han det bekreftet, hun hadde hatt en og samme elsker i flere år. Jeg var den som snakket med ham, og de har faktisk funnet tilbake til hverandre og har det noenlunde bra.

Det var jeg som kuttet kontakten med begge disse mennene. Jeg skriver ikke dette for å fremstå som noen "reddende engel", men bare for å vise at dette kan skje med hvem som helst. Hvis livssituasjonen gjør at man føler seg fremmed i sitt eget hjem og ikke lenger får noen bekreftelse så er det lett å søke utad hvis muligheten byr seg. Av de to mennene jeg har nevnt så kjente jeg som sagt den ene fra før, og ønsket i utgangspunktet å dele livet med ham. Den andre møtte jeg tilfeldig. Jeg har mindre til overs for de som er gift og som aktivt søker seg noen på nettet...

De to som jeg har beskrevet er begge to helt normale menn. Menn som alle ser på som meget velfungerende familiefedre, de har gode, trygge jobber og lever egentlig mer eller mindre A4-liv.

Men felles for begge er at de har følt seg fremmed i eget forhold og ikke har visst hvordan de skal få kommunisert det til kona. I det ene tilfellet så hadde kona nektet å ha sex med ham i flere år - det var hun som hadde en fast elsker - og han savnet veldig den fysiske delen av forholdet i form av sex, men også bare helt vanlige kjærtegn i hverdagen, det å føle seg sett og verdsatt i forholdet.

Min "lærdom" i dette har vært at jeg ikke tar en mann for gitt i et forhold. Det å ha et godt forhold krever at begge jobber med det, viser at man setter pris på den andre. Til og med på dager man har det elendig går det an å si noe sånt som "i dag er jeg sur og lei og er i et forferdelig humør, så ikke provoser meg, jeg er glad i deg, men vet ikke om jeg greier å vise det i dag".... og de få gangene jeg har sagt dette har dette uten unntak alltid endt med en klem, en omfavnelse eller mer... Det er ofte ikke så mye som skal til. I steden for å være irritert fordi det "alltid" er du som må finne på noe til middag så går det f.eks. an å spørre mannen om hva han har lyst på til middag... da får du trolig et svar, slipper å tenke selv, og samtidig gjør du mannen glad fordi han føler at du har omsorg for ham ;)

Tilgangen på enkel "spenning" er i dag så lettvindt og også lett å skjule at jeg tror det er enda mer viktig enn tidligere å jobbe med forholdene. Vise at man setter pris på den andre. Og hvis man begynner å få problemer så er det viktig å ta tak i det før de blir for store, og evt skaffe hjelp før situasjonen er blitt fastlåst.

Sett pris på den andre og ikke ta hverandre for gitt! :)

Anonym poster: 20fd1adeea05cb943341fd2daada3e33

Skrevet

Og mobil, mail og facebook (og sikkert andre ting)skal være HELT PRIVAT selvfølgelig!

Anonym poster: d408803c74c08b813661a2cbd8ef5bcb

Skrevet

Det er visst vanlig ja. Og ødelegger mange forhold.

Skrevet

Det er visst vanlig ja. Og ødelegger mange forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...