Gå til innhold

Spørsmål rundt samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

For 1,5 mnd siden flyttet jeg og faren til barna fra hverandre. Det har vært et "pent" brudd uten krangling og vi er enige om barna.

Barna er hos faren ca 35% og resten hos meg. Jeg bor i huset vi bodde i sammen og far har flyttet. Barna er 6 (1. klassing) og 4 år.

Første kvelden etter at de har vært på samvær hos far er fryktelig slitsom.

Skal sies at de kun har vært på samvær 4 eller 5 ganger til nå og at det er fra 2 til 3 netter.

Uansett, de er slitne, triste og sutrete første kvelden.

Vet de legger seg mye senere hos ham, så det er en årsak, samtidig er dette fryktelig nytt for dem.

Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre med dette.

Noen som har hatt samme erfaring? Slitne og sutrete barn etter samvær?

Far sier det ikke er noe problem hos ham, så jeg vet ikke hvorfor det er sånn når de kommer hit.

Setter pris på råd og erfaringer.

Tusen takk.

Anonym poster: b0d0b66c5788771621f00ccef1982015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gi barna MYE mer tid på å venne seg til dette. Klart de er slitne, sur, lei og trist. Deres foreldre har nettopp slikt lag!

Anonym poster: a04250d763a4471d4c599436e637375e

Skrevet

Dere må samarbeide om samme regler i hjemmene, for er det forskjell så blir det enda mer tungt for barna.

Dette er en stor omvelting for barna, så dette vil ta tid før de begynner å venne seg til det.

Vi ser bare hos oss selv, da er min stesønn hos oss 50%, men etter han ble storebror i sommer hos mor, og vi flyttet så er han sur, gretten og forventer å få nye ting hele tiden (som moren gir han hver eneste uke for 500-1000kr i uka).. Det er først nå, et halvt år etterpå at han begynner å smile i helga og kose seg :)

Anonym poster: d363cfe10597354536164c7a4c34db75

Skrevet

Ja, må bare ta tiden til hjelp, men hadde håpet det kanskje var andre ting som kunne sette fort gang i tingene.

Faren mener jeg legger barna for tidlig, dessuten ser han de mindre enn meg, så han vil ha mest mulig ut av tiden.

Hadde han hatt mest helgesamvær hadde det vært en ting, men han har mye ukessamvær pgs sin egen jobb situasjon.

De har nå vært der midt i uken, og da er det skole om morningen, så de må jo tidlig opp.

Synes det er trist å se hvor slitne og sutrete de er når de kommer hjem. De fleste gangene har jeg mått lagt meg med dem første kvelden. Da har alle sovet sammen i min seng.

Skjønner at de er triste og at dette er nytt, skulle bare ønske jeg kunne hjelpe dem på noen måte.

Særlig eldste er mest påvirket og jeg blir så fryktelig lei meg på hans vegne.

Takk for svar.

Hi

Anonym poster: b0d0b66c5788771621f00ccef1982015

Skrevet

Det er synd faren setter sitt behov forran barnas. Du må bare få han til å innse at han må legge de tidsnok slik at barna får nok søvn. Det kan jo i verste fall gå utover skolegangen deres at han holder på slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...