Gå til innhold

Særkullsbarn og felles økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er så opptatte av felles økonomi, og mener at de som har delt eller separat økonomi ikke har skjønt hvordan familielivet fungerer. Hvordan gjør dere det med særkullsbarn, dere som har dette? Betaler han like mye for barna dine? Betaler du for hans hvis bare han har barn fra før?

Anonym poster: 2e5e1891fe249bcfa6a15134596928d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har mannen særkulls. Vi har fellesøkonomi, og har begge lønnene inn på en konto, så er det mitt ansvar å betale regninger og generelt prøve å disponere pengene så de rekker hele mnd. Her går absolutt alt inn og ut fra samme potten. Han har utbetalt noen få tusen mer enn meg i mnd.

Skrevet

Vi deler alt :) han har en fra før og vi venter vårt første:)

Skrevet

Kan ikke skjønne at folk ikke skjønner at ALLE gjør som de vil. Det som fungerer for en familie, fungerer ikke for en annen. Hvorfor man skal bry seg med hva "naboen" gjør, har jeg aldri skjønt.

Anonym poster: 0669675be0907354a1690134d2497c57

Skrevet

Kan ikke skjønne at folk ikke skjønner at ALLE gjør som de vil. Det som fungerer for en familie, fungerer ikke for en annen. Hvorfor man skal bry seg med hva "naboen" gjør, har jeg aldri skjønt.

Anonym poster: 0669675be0907354a1690134d2497c57

Mener det samme! Blir provosert over de som mener det jeg nevner i hovedinnlegget, samtidig som det florerer tråder her ang særkullsbarn og at folk nekter å betale for hans unger osv. Likevel virker det som om flesteparten her inne ser ned på de med delt eller separat økonomi. Skjønner det ikke...

Anonym poster: 2e5e1891fe249bcfa6a15134596928d5

Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å ha adskilt økonomi, men tror ikke det funker å ha felles økonomi med særkullsbarn. Men så kunne jeg ikke tenkt meg særkullsbarn heller, så.

Anonym poster: 83c2f15a37660328f2d6c5474b92bd2f

Skrevet

Vi deler på alt. Også de barna vi ikke har felles. Ellers hadde det ikke fungert her i huset. Og heller ikke blitt etisk riktig for oss. Men hver familie har sin smak.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns faktisk det er etisk å IKKE dele alt på alle. Ikke alle utgifter skal jeg ha, ikke alle skal han ha. Barna er jo ikke hans. De har to forsørgere, nemlig meg og faren.

Jeg eier huset, og verdistigningen på huset blir jo bare min. Da skal også vedlikeholdskostnader være mine. Samboeren eier et annet hus som vi er i om somrene, det finansierer han selv, jeg betaler ikke noe på det.

Strømmen (her vi bor fast) deler vi på. Diesel på hans bil betaler jeg veldig, veldig sjelden, ettersom det er jobben hans som skal kompensere hans drivstoff-forbruk. Men låner jeg den og kjører mye "privat", fyller jeg på.

Barnas utstyr og klær, barnehagen, SFO o.l. betaler jeg, det er jo slike ting jeg får barnetrygd/bidrag til. Han kjøper ting til dem bare hvis han ser noe han har lyst til å gi i gave.

Mannens egne øl (jeg liker ikke øl på vanlige dager) kjøper han sjøl, men dagligvarer som mat, vaskemidler, dopapir osv osv deler vi på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...