Gå til innhold

Sur arbeidsgiver, sykemelding!


juli 2013

Anbefalte innlegg

Frustrert!! Jeg er gravid i uke 10. Har vært på svangerskapskontroll i dag. Har hatt en strevsom tid de siste 4 ukene, oppkast og brekninger mange (4-15) ganger om dagen. SLITSOMT!! Er fulltidsstudent og jobber i tillegg hver 3-helg.. Har hatt 4 eksamener i løpet av disse 4 ukene med oppkast! Føler meg rimelig utslitt nå. Skulle jobbe nå i helga, men legen ville ikke jeg skulle det. Skulle slappe av og passe på å få i meg nok mat og drikke da jeg var så plaget av kvalme og oppkast. Legebesøket endte da med at jeg ble sykmeldt fra mine vakter lørdag og søndag. Da jeg ringte arbeidsgiver og fortalte dette ble hun irritert. Hadde ikke fortalt arbeidsplassen at jeg var gravid enda heller, følte ikke det var nødvendig enda. Det arbeidsgiver sa i telefonen var: "Det er jo fint at du er gravid, MEN du har sikkert visst at du var gravid en stund og det er unødvendig å komme med dette dagen før arbeidshelg, nå må jeg streve veldig for å få i folk her!" Ble helt satt ut jeg, hun virket sint og irritert på meg..! Begynte å gråte da jeg la på røret. Skjønner jo godt at det er vanskelig og frustrerende å få tak i nok folk osv. Men sånn er det jo bare! Jeg kan jo ikke noe for at jeg spyr alt jeg spiser og føler meg helt utslitt!! Aaarg.. Hun trenger ikke fortelle meg hvor vanskelig hun har det når hun skal finne nok folk til å jobbe.. Unødvendig å reagere med sinne og irritasjon. Hva synes dere? Redd jeg lider av litt hormonella her, og tar meg lett nær av ting.. Men, uansett! ARG!

Endret av juli 2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. dette var leit å høre. Men jeg må nok være enig med deg her, for arbeidsgiver oppførte seg veldig lite profesjonell. De har ikke noe krav på å vite hvorfor du er sykmeldt, så uansett grunn så skal de i grunn ikke reagere slik. Du har selvfølgelig rett til å ikke fortelle at du er gravid. Nei.. dette var dårlig gjort! Håper at du klarer å slappe av og la dette gå sin gang. Og at de får tenkt seg litt om før de kontakter deg igjen. Kanskje sjefen også er gravid? :P neida.. ;) God bedring du! Ikke bruk energi på å tenke på det her, det fortjener du ikke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hun ingen rett til å legge over på deg!

Jeg er 20% sjukemeldt, 100% den neste veka pga at eg ramla på glatta i går då me vart innesnødde... Min sjef er forståelsesfull ovenfor meg til tross for utfordringane det gjev på arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati! Trengte det! :) Synes det var en unødvendig reaksjon fra arbeidsgivers side. Hun kunne heller ha sagt: "Så trivelig, gratulerer! God bedring, hadet og god jul!!" Haha! Men sånn er det.. Skal ta juleferie med spybøtta under arma og nyte hvert sekund av graviditeten!

Endret av juli 2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...