Gå til innhold

Min baby sover på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hun er urolig og har vondt i magen er dette faktisk det eneste som funker for at hun skal roe seg og sovne. Hun stanser umiddelbart å gråte og sovner lynraskt. Jeg er alltid ved siden av henne og følger med på pusting og lignende. Når hun sover så dypt nok, forsøker jeg å snu henne slik at hun ligger på ryggen. Men vet at det er fy-fy å ha babyen sovende på magen. Jeg ville dog aldri ha latt henne sove en natt på magen der jeg selv sov eller ikke fulgte med.

Er det bare jeg som må gjøre dette for at babyen skal roe seg?

Føler dette vanskelig fordi oppfatningen de fleste steder er at man ikke skal under noen omstendigheter la babyen sove på magen. Men når dette er det eneste som funker for å få henne til å roe seg og sovne, hva gjør man da?

Anonym poster: c5fbe7be386d08f213a6b5f9a06ba938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er baby?

Jeg har en baby på 6 mnd som bare vil sove på magen og slik har hun vært de siste to mnd ettersom hun lærte å snu seg selv. Må alltid inn til henne å snu henne fordi jeg ikke liker at hun sover på magen.

Er vel bare det rådet jeg kan gi deg, snu baby når h*n har sovnet.

Anonym poster: af1a14d8d73023978f2ba495f2f35c38

Skrevet

Prøvd å massere magen, og få ut luften først - før hun sovner?

Her funker det som smurt!

Anonym poster: fbf70165277a9f18be4b0ec958736169

Skrevet

Det er ingen som sier at babyen ikke kan sove på magen når du er der. Anbefalingen er at de ikke skal gjøre det uten at noen følger med. De KAN kveles i madrassen eller noe og ikke greie å løfte hodet dersom de får ansiktet ned, men dette vil jo du merke lenge før det blir problem. La ungen sove med god samvittighet!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Slik var jenta vår også, løsningen vår ble at hun sov oppå en av oss, og det va slitsomt.. Til gjengjeld, så snudde hun seg mage-rygg og rygg-mage når hun var 3 mnd, så vi slapp forsåvidt godt unna, prøv å massere magen hennes, og kanskje prøve å dytte bena opp mot magen, det hjelper om hun har lufti magen.

Om du er våken, så kan hun jo fint sove på magen på dagtid kveld, bare ikke når dere sover.. Eventuelt legge henne på siden, med støtte, vi fikk tips om det, men det funket ikke her, hun klarte ikke sove da, men sønnen vår trivdes godt på siden..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min sønn har sovet på magen bestandig. Eneste stillingen han likte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...