Gå til innhold

Mens "alle" likevel har en dårlig dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vil jeg benytte meg av sjansen til å diskutere religion.

Jeg har vært troende kristen hele mitt liv, delvis fordi mine foreldre prakket kristendommen på meg, samme med skolen. I ungdomstiden fant jeg mye trøst i å ha noe å tro på. Når jeg ser andre personer i sorg, virker det ofte som om de også benytter seg av troen for å få trøst, og det forstår jeg jo.

Men det jeg synes er rart er enkelte bl.a. pinsevenner osv, som ser på ting som om verden var svart hvit. Og når jeg tenker mer på det så tenker jeg at religion egentlig er ganske så naivt.

Og som kristendommen f.eks., det passer absolutt ikke til dagens samfunn hvor kvinner og menn er likestilte. Jeg kjenner jeg blir provosert av bibelen, rett som det er.

Er virkelig glad Norge ikke er en kristen stat lenger.

Noen andre som ikke er helt for kristendommen? Kom med noe bibelen/Gud sier mennesker skal gjøre, som egentlig er helt på jordet. Trenger en dråpe som får begeret til å renne over, så jeg kan bli "ikke-troende".

Anonym poster: e2b6a5db5ab8326b9d6a10cfc7d45d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står mye fint i bibelen. Feks at du skal elske din neste som deg selv. Eller du skal ikke lyve, Du skal ikke drepe, osv fra de 10 bud. Det er mange fine ligninger. Feks om den barmhjertige samaritan.

Jesus besøkte også de utstøtte og mindre "fine".

Hvorfor vil du bli ikke-troende?

Anonym poster: 3d24bdec6e12d35f16b052a2c5709c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...