Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Jeg lurer på et par ting. Først, hva kan jeg egentlig søke av stønader når jeg er i full jobb? Overgangsstønad for eks. Har jeg sjangs til å få det? Så til utvidet barnetrygd. Det står på søknaden at en må sende med separasjonsbevilgning eller at samlivsbrudd har vart mer enn seks måneder. Betyr det at jeg må pushe gjennom en separasjon for å få utvidet barnetrygd fortest mulig? Hadde tenkt at vi kanskje kunne vente litt med de papirene (i et håp om at mannen skulle ombestemme seg). Men jeg trenger de ekstra kronene jeg kan få, så da må jeg kanskje bare få sendt søknad om separasjon? Noen med erfaring? Anonym poster: 886b6ac6807b74d48a9cf02e54bc1f45
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Du må legge ved kopi av seperasjonsøknad og meklingsattest for å kunne søke overgangssøtnad, ekstra barnetrygd etc. Dere må til mekling og få attesten før du kan søke om økonomisk støtte hos nav Anonym poster: 8de6933ded506fe4cb586bf762a661e2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Vi har meklingsattest, men visste ikke at separasjonsbevilgning måtte være i orden. Jeg hadde nemlig en plan om å la mannen bo for seg selv og finne ut at deg ikke var så enkelt som han trodde, og så skulle han komme hjem. Hadde tenkt til å vente med skilsmisse/separasjonspapirene for å se an situasjonen framover. Men nå føler jeg meg litt tvunget til å sende inn de papirene. Selv om jeg er i full jobb, trenger jeg de ekstra kronene jeg kan få for å få hverdagen til p gå rundt. Hilsen hi Anonym poster: 886b6ac6807b74d48a9cf02e54bc1f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå