Gå til innhold

Fortelle det


Augustgutt13&Augustspire16

Anbefalte innlegg

Når har dere tenkt å fortelle om graviditeten til familien? Eller har dere fortalt det allerede?

 

Jeg har så lyst til å fortelle det nå til jul, da vil jeg jeg være mellom 8 og 9 uker. Men samtidig vil jeg egentlig vente til jeg er 12 uker og det kanskje er litt sikrere. Vanskelig å vite... Kanskje burde jeg si noe for å ha noen å snakke med hvis det går galt. Har jo ikke fortalt det til noen, bortsett fra mannen min da. Tror jeg bare får vente og se hvordan formen blir og om det blir naturlig å fortelle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi blir å fortelle det på julaften til foreldrene våre, og tanter og onkler som vi skal feire jul sammen med. Men vil ikke at flere skal få vite det, skal drøye så lenge jeg kan 12 uker faktisk. Er så nye mas når så mange vet det, og jeg kommer til å lyve på terminen med 2-4 uker, for sist var det aaaalt for mye mas om jeg hadde født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å holde det hemmelig en stund. Får besøk av to i familien i jula, men prøver å holde det hemmelig. Hvis jeg spyr og er dårlig blir jo det litt vanskelig. Men prøver iallefall.

Målet er jo å holde det hemmelig så lenge som mulig, men siden jeg får mage raskt, så er det vanskelig å skjule uten uteklær etter uke 10 ;) Men min familie bor ikke her, og svigermor reiser bort i Jan. Så klarer kanskje til uke 12-13 :).

 

Ifht om jeg mister så vil jeg helst ikke snakke om det, iallefall ikke med familien. Men det er jo meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har allerede fortalt det til mine 3 bestevenninner og foreldrene våre.. Orker ikke å gå rundt å lyge.. Og nå er eg jo sykemeldt i tillegg så føler det helt naturlig å fortelle hvorfor.. Men de gangene eg har mistet og fortalt det er det jo ikke noe gøy å måtte si at det ikke er noe lenger så skjønner at dere vil vente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+0 i dag og har fortalt det til både foreldre, søsken og flere venninner. Når vi mistet sist var det veldig godt at de rundt oss visste hva som skjedde/hadde skjedd.

Jeg er også sykemeldt, Anette, og orker heller ikke og gå rundt og lyve.

Nå kan de rundt oss få dele gleden vår, og går det galt, ja da har vi noen og dele sorgen med også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal vente til etter ordinær UL, så det blir vel uke 17/18. Ventet like lenge med nr 1 og 2, det fordi jeg vil være sikker på at alt er bra med knøttet der inne før vi sprer nyheten :) -i tillegg kortet vi ventetiden til de rundt! Bruker å bli litt vanskelig med klærne og det å prøve å skjule, men skal prøve så godt vi kan :) -har en jobb til tilsier at jeg må kle meg litt pent så kan dessverre ikke gjemme magen under tights og stor genser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til tre av mine beste venninner og foreldre og bror med familie.

Skal fortelle det til par venninner til nå i løpet av neste uke, klarer ikke å holde det skjult fra mine beste venninner :)

Om kvalmen vedvarer så må jeg nok også krype til korset og fortelle sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å fortelle det til noen før godt etter uke 12.

Vi mistet i august, da var jeg 11 uker på vri, og jeg er så glad for at vi kun hadde fortalt det til 1 annen person.

Så planen, hvis alt går bra nå, er å vente helt til jeg ikke klarer å skjule magen lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fortalt det til noen enda, bare den yngste datteren min på 9 mnd ;) Testet positivt i helga, og fant ut at eg ska klare å holde meg frem til julaften med å fortelle det til mannen min. Da skal han få kaffe og CB på senga. Eg har ingen symptomer (bortsett fra hormonelle svingingar som ikkje ligner grisen), så det skal nok gå bra.

 

Slekt og venner får vite det litt etterhvert. Blir sikkert å fortelle det når eg blir tilbudt alkohol i jula, bare for å slippe å finne på dårlige unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte melding til mannen min med bilde av positiv test så snart jeg hadde tatt den. . Da hadde jeg drømt om det hele natta og fant ut av jeg måtte teste. . Dette var 3-4 dager etter ikm. . Fikk til svar av han visste det :) skjer vel noe med oss som kan luktes :) dro på jobb med ett stort smil. . Hadde planer om å holde det hemmelig til uke 12, men ser at det blir vanskelig. . Er 6+5 i dag og nå vet sjefen det pga sykemelding. . Mora mi har spurt meg om det og jeg svarte bare av det er hemmelig. . Klart folk vil spekulere når alt jeg forteller er at jeg har fått beskjed av legen å ta det med ro en tid fremover. . :) datteren min på 16 vasket badet på søndag og fant den positive graviditets testen så nå vet hun det. . På mange måter er jeg glad for at hun vet, for da får hun god tid til å bli vant med tanken :) får se hvor lenge vi klarer å holde det hemmelig for guttene og resten av familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+4, og har kun fortalt det til en venninne, skal til jordmor i uke 8, og hvis hun er positiv til at ting kan gå bra kommer vi til å fortelle det til nærmeste familie da, alle andre får vente til uke 12 iallefall :) Det er jo godt å ha noen å dele det med hvis noe går galt også, men ikke for mange for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer sånn på om vi skal fortelle noe til ungene:) Er redd vi kommer til og bli avslørt i Jula når eg kommer til og måtte takke nei til alkoholen ;) hehe.. Og vil da helst at ungene har fått høre det fra oss og ikke i juleselskapet ;) .. Hva sier dere andre? Noen med god erfaring ?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sporty83

Jeg elsker vin (haha, missforstå meg rett) og har for lengst skjønt at jeg vil bli ferska av den nærmeste familien i julen hvis jeg ikke drikker.. når har jeg skyldt på urinveisinfeksjon, streptokokker og diverse de siste 3 ukene så vi skal si det til de nærmeste på julaften.. har målt HCG hos legen og vet at ting går som det skal med spiren så håper det fortsetter. Også mine nærmeste venninner vet det. Hvis vi er uheldig har jeg delt det med de jeg kommer til å dele at jeg mister med. Forhåpentligvis vil gleden bli større ved at jeg deler, eventuelt vil sorgen fordeles og bli mindre hvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har ikke fortalt det til noen, men kan nok være at store deler av familien og svigerfamilien har gjettet det. Men det spiller egentlig ingen rolle så lenge de ikke er sikre. Vi kommer til å vente til etter tidlig UL, eller kanskje helt til etter ordinær UL, må se hvordan magen vokser. Grunnen er at hvis vi skulle være så uheldige å bli stilt overfor et vanskelig valg om å avslutte eller fullføre svangerskapet etter funn på UL, ønsker vi å ta den avgjørelsen i fred og uten at noen dømmer oss i forkant eller i ettertid. Vet jo at sannsynligheten er svært liten, men tenker at om det skulle skje er det tøft nok om ikke vi skal tenke på hva andre synes i tillegg.

 

Under fire uker igjen til tidlig UL nå, gleder meg veldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...