Gå til innhold

Sponset foreldrene dine noe av bryllupet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss til sommeren. Betaler alt selv. Har valgt å invitere kusiner og fettere bare til kaffe/fest, og ikke til middag. Pappa syns dette var fryktelig smålig (men, det utgjør faktisk 43 personer!) og at han ble flau over at ikke alle var invitert til middag. Jeg sa at det hadde vi ikke råd til, og om han absolutt ville ha med alle, så fikk han spytte i litt. Med DET var det dmmeste han hadde hørt, var fryktelig uvanlig at folk bidro i bryllupet til ungene sine nå til dags.

Men, er det egentlig det? har inntrykk av at det er relativt vanslig jeg?

Anonym poster: 2b1dd88f1284ab8e11537c8d80c59078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke gift enda (og om jeg blir det så kommer det ikke noe særlig feiring.) Men foreldrene mine(og svigers) hadde nok bidratt ja. Min ene bror og min samboers bror er gift og de fikk sponset noe av bryllupet av foreldre.

Anonym poster: 595bae56da82204ec4c568db59449c06

Skrevet

Nei, ikke utover at de kjøpte gave. Vi fikk ikke råd til noe stort bryllup, for vi ønsket ikke å spare lenger. Hverken mine eller hans foreldre bidrog med noe.

Anonym poster: ddb15b55058aef23e9b2c4f9b16e2da3

Skrevet

Våre foreldre betalte alt. Ca 100.000.

Anonym poster: ddb51727a07c7f430f22998a741d5ea0

Skrevet

Vi betalte alt selv, men hadde bare et lite bryllup, så det ble ikke så fryktelig dyrt. Skulle vi hatt et "normalt" stort bryllup, hadde jeg nok spurt foreldrene mine om hjelp økonomisk. Jeg trodde også det var ganske normalt at de hjelper til...

Skrevet

her bidro sviger familen med lokale og små ting her og der.

Hører andres foreldre spytter i mat eller drikken. at søsken barn blir bedt til middagen er ikke så vanlig for det blir fort veldig mange. Vi hadde de også kun til kaffen for var 50 til middagen fra før, og skulle vi hadd søskenbarn i tilegg så hadde vi blitt 50 til.

Skrevet

Jeg har ikke giftet meg, men hvis jeg noen gang kommer til å gjøre det, så kommer jeg ikke til å invitere kusiner og fettere i det hele tatt. Når man har mange av dem (som du og mannen tydeligvis har), så er man sjeldent veldig nærme mange av dem og da er det helt greit å ikke be dem.

Jeg har selv vært i bryllupet til to søskenbarn, det ene som baby og det andre som "servitør". Jeg har heller ikke forventet å bli bedt i flere av dem. Siste søskenbarn som giftet seg inviterte ikke engang alle tantene og onklene i bryllupet.

Anonym poster: ba94164aee56777bc4a88e68a1777884

Skrevet

Nei, hverken mine eller mannens foreldre bidro med penger til bryllupet vårt.

Vi valgte å ha et lite bryllup da, bare nærmeste familie (begges foreldre, besteforeldre og søsken). Er det vanlig å be søskenbarna sine i bryllup?

Anonym poster: 2a1984dfd1c01c4f428c1e03e713d743

Skrevet (endret)

Foreldra våre delte rekninga. 60 gjestar, 24 000 kr (vi nekta ein kjempeformell fest).

Endret av ★julestjerne★
Skrevet

Her betalte svigerforeldrene og foreldrene mine, bryllupet vårt. Svigers som bidro med mest da, men de har bedre økonomi :)

Men jeg hadde aldri forventa det. Så det tok vi som en veldig positiv overraskelse! Vi var forberedt på å betale selv vi.

Anonym poster: acaeedefef6f2f35068329abe50a6759

Skrevet

Nei... De kjøpte flott gaver - men vi betalte for begge bryllupene selv.

Vi hadde et med kun nærmeste familie par og 20 stk - kostet ca. 40.000,

og et med alle våre venner og deres barn i utlandet. Dette kostet oss ca. 300.000. Totalt brukte vi nærmere 500.000 på hele arrangementet (kjoler, reiser, opphold, div. aktiviteter for gjestene våre, invitasjoner, takkekort ect. ect)

Anonym poster: b950174e947b4d77ccc257ee88aa6d7b

Gjest Julemusa83
Skrevet

Gifter oss om 14 dager.

Svigermor betaler vin til maten og fotografering. Mamma betaler hotell og bryllupsreise.

Skrevet (endret)

Første gangen da jeg giftet meg, så betalte eller spyttet foreldrene våre inn noen kr- siden vi var unge. 23 år :) Mens nå andre gangen betalte jeg og mannen min alt selv, siden vi er voksne og har alt på stell. Noe annet ville ha blitt for dumt.

Endret av Gjest
Skrevet

Ja, både mine og hans foreldre hjalp til med betalingen. V hadde alle til middag selv om vi lurte på å invitere noen til kaffe og kaker. De utgjorde bare 5 stk så derfor tok vi alle med på alt likevel.

Det er deres dag og dere som bestemmer hvordan dere vil gjøre det. Ikke hør på faren din, HI. Gjør som dere vil! :) lykke til med den store dagen. Den er magisk!

Skrevet

Ja, vi fikk totalt ca 100000 av foreldrene våre.

Anonym poster: 7d9d3ce373da33e187f7c370224896a5

Skrevet

Ja, vi delte summen på 3, og så tok vi og våre foreldre en tredjedel hver.

Anonym poster: f7539f28fcab1720cd4f1ea242ea2c72

Skrevet

Svigers, mine foreldre og vi selv delte regninga likt.

Skrevet (endret)

Mine foreldre betalte 25 000 tror jeg det var. Mamma betalte i tillegg kjolen min til 12 000. Svigerforeldrene betalte ikke noe. Vi forventet ikke (og trengte ikke) hjelpen, men mine foreldre ville gjerne bidra. Det beste var allikevel gaven fra dem 15 000 i reisegavekort og ti dager barnevakt.

Foreldre som skal drive og bestemme gjestelisten, hører jeg om rett som det er og det er en uting! Vi inviterte kun søsken og foreldre fra familien og en haug med venner. Vet at pappa syntes det var dumt at hans søsken ikke var invitert og svigermor savnet sine søsken, men alle skjønte heldigvis at voksne inviterer egne gjester etter eget ønske.

Endret av Juleneeek
Skrevet

Vi giftet oss med bare to venner til stede og vi fikk 12000 av foreldrene mine (De er skilt) men ikke noe fra svigerforeldrene...

Anonym poster: 573924a94fa5295f10f84bd5dba0ec72

Skrevet

Nei, hverken mine eller mannens foreldre sponset noe av bryllupet. Men seriøs, vi var 30 og 35 år gammel, det hadde jeg følt var nesten latterlig siden både jeg og manne tjener bedre enn foreldrene våre.

Skikken at foreldrene betaler for bryllup er igjen fra gamle dager da ungene giftet seg ung og slett ikke hadde råd.

Skrevet

Mine foreldre betalte alt. Svigerforeldrene mine betalte ikke en krone.

Anonym poster: 6ec4d0d9294b91df8b09abdcedf652cd

Skrevet

Jepp, mine foreldre ga oss bryllupet vårt i bryllupsgave:) de betalte alt unntatt min brudekjole:)

Skrevet

Da vi giftet oss for den nette sum av 150000 tok vi som utgangspunkt å betale selv. Kunne ikke falle meg inn å spørre mine foreldre eller svigers om penger til dette! Likevel sa mine svigerforeldre at de skulle bidra. I mitt hode er å bidra, når de vet hva bryllupet kommer til å koste, en sun over 15000(mulig det høres kravstort ut, men de nevnete at de skulle bidra vær eneste gang det ble snakk om bryllupet). De kom ikke med ett øre før bryllupet, og etterpå ga de oss 5000, og dette var inkludert gave. Ble kanskje litt skuffet da, men vi hadde jo pengene selv, så det gjorde ingenting :-) Da det bryllupsdagen nærmet seg overrasket mine foreldre oss med 25000 kr. Det var en litt hyggeligere overraskelse :-)

Anonym poster: 0eb94f4c9e96a6aa65356ce0e1e6ba50

Skrevet

vi fikk 40 000 av hvert foreldrepar og 25 000 av besteforeldrene mine. pappa spanderte frisør 7000( spontant da han skulle kjøre mine forlovere og meg til kirka) og mamma spanderte kjolen. vi hadde klart å spare opp selv, men kjekt å ikke måtte leve på randen i ett år for å få drømme bryllupet vårt. men ble ingen bryllupsreise da, ble heller en baby :)

Anonym poster: dbdb7f4f48c1847be8d0806d7831c072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...