Gå til innhold

Hvordan støtte min venninne? - samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god venninne av meg ( av nyere dato, ikke barndomsvenninne), har akkurat blitt forlatt av mannen. Ho er nesten litt i sjokk fortsatt, men fungerer greit i hverdagen. Jeg vil gjerne støtte henne, men vet ikke helt hvilken måte som er best. Har sagt til ho at ho kan komme hit når som helst, eller gi beskjed om ho vil ha besøk. Jeg har ikke mulighet til å dra dit på kveldstid, har små barn og mann som jobber borte. Dere som har vært gjennom det, hva syns dere var den beste støtten? Å bare vite at noen er der hvis man trenger det, eller mer praktisk ( som middagsinvitasjon, invitere til f.eks aking/trilletur, osv)? Har lyst å være der for ho, men redd for å være for å "mase"

Anonym poster: 80d4d51c84c29b4b8660d404127108ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips, men vil bare si at du virker som en flott venninne :)

Det du nevner høres bra ut forresten, hjelp i hverdagen og at hun vet at du er der for henne.

Anonym poster: d1fd152b52627f24be6de865eded1321

Skrevet

Kan bare svare for meg selv, men det jeg satte mest pris på var venninner som etterhvert bare lukket ørene og lot meg syte og klage i det vide og det brede - et samlivsbrudd får man ikke ut av systemet på egenhånd ;)

Eller bare så enkelt som å ha noen og sende en bitter sms til når man må spy ut litt gørr om eksen.

Jeg setter uendelig stor pris på de 3 veninnene mine som var der for meg når familien min gikk i oppløsning, så bare gi et vink og si at du er der om hun trenger deg!

Anonym poster: f6fcf3b5c5768f874f1dffaad83767d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...