Gå til innhold

julegaver til søsken/svogere/svigerinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er mest vanlig når man skal gi gaver til sine søsken og deres partnere.Felles til dem begge eller egne gaver? Og viss egen gave gir man da mest til sitt søsken og litt mindre til den andre? Eller likt? Er litt nytt for meg at mine søsken har etablerte forhold så litt usikker på hva som er mest vanlig..

Også litt nysjgerrig på hvor mye dere legger i en gave til søsken, svogere/svigerinner, nieser/nevøer og foreldre (dine foreldre).

Og til slutt: Hvilken type gaver pleier dere å gi til de voksne? Har en følelse av at de fleste voksne i dag har alle ting de trenger og egentlig ikke ønsker seg flere ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vanligvis gitt en felles gave. Kan gi to seperate gaver også, men problemet er at det da fort blir dyrere enn hva vi både ønsker og har blitt enige om. Har gitt for rundt 300 kroner. Hvert av de to barna deres får også gaver til 300 kroner, så tilsammen bruker vi jo nesten 1000 kroner på den familien. Det er nok. Hvis vi gir seperate gaver til de voksne, prøver i å ha omtrent samme verdi på gaven. Fra i år av har vi imidlertid avtalt å ikke gi julegaver oss voksne imellom. Utrolig deilig! Anbefales!

Skrevet

Felles gåve, evt likt til begge..

Skrevet

Jeg pleier å gi hver sin gave, like mye til hver. Men når min mann sine søsken har truffet noen nye, og hvis de ikke har vært sammen så lenge når julen kommer, har kjæresten bare fått en liten ting første året.

Skrevet

Vi pleier å gi forskjellige gaver i utgangspunktet. Noen ganger har vi gitt felles gave, men det er fordi de enten har ønsket seg noe sammen eller vi bare har funnet noe som er greit å gi til begge. Vi har kun et søsken hver, så det kan hende vi hadde gjort det på en annen måte hvis vi hadde mange.

Skrevet

Lurer på hva som er mest vanlig når man skal gi gaver til sine søsken og deres partnere.Felles til dem begge eller egne gaver? Og viss egen gave gir man da mest til sitt søsken og litt mindre til den andre? Eller likt? Er litt nytt for meg at mine søsken har etablerte forhold så litt usikker på hva som er mest vanlig..

Også litt nysjgerrig på hvor mye dere legger i en gave til søsken, svogere/svigerinner, nieser/nevøer og foreldre (dine foreldre).

Og til slutt: Hvilken type gaver pleier dere å gi til de voksne? Har en følelse av at de fleste voksne i dag har alle ting de trenger og egentlig ikke ønsker seg flere ting.

Søsken (mine eller mannens) i fast forhold: De får som regel en felles gave, enkelte ganger hver sin ( om de f eks ikke feire jul sammen et år, eller det er noe vi veldig gjerne vil gi den ene men som ikke fungerer som fellesgave). Om de får hver sin forsøker vi å finne på noe som er litt i samme stil, f eks om den ene får balletsko får den andre kansje joggesko, eller om den ene får en stekepanne får den andre kanskje kjøkkenredskaper.

Jeg har ganske mange nevøer og nieser, så de får en gave for max 120 kr pr nese, ofte mindre. Men det viktige er egentlig ikke prisen men at jeg finner noe hver enkelt vil være glad for. Om den ene får et kosedyr til 70 kr og den andre hansker til 120 kr er ikke viktig sålenge de begge er fornøyd.

Søsken og foreldre får for mellem 150 kr og 300 kr pr nese. Igjen er det viktigste ikke prisen men at de blir glad for gaven.

De voksne: Om vi får en ønskeliste forsøker vi å oppfylle et ønske om vi kan. Ellers gir vi dem ting vi ser de bruker. F eks er min ene svoger en ivrig amatørfotograf. Han får rensesett mm til jul. Min svigermor for strikkegarn. Den slags blir brukt opp etterhvert. Vi unngår gaver a la frugtfat eller lysestaker om de ikke direkte ønsker det. De som bor langt unna får lokale spesialiteter herfra.

Skrevet

VI har en så utradisjonell løsning at det er helt uaktuelt for alle andre når det gjelder ett av våre søsken med ektefelle.

Med de andre har vi så lite kontakt at vi har blitt enige om å gi noe til barna kun.

Til voksne søsken tenker jeg det er en liten oppmerksomhet som skal til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...