Gå til innhold

Josefine eller Christina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Benjamin,Sebastian og lillesøster

Anonym poster: 62dd2643b7fb3f8db080c92a8e43ee17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snålt, jeg "kom på" navnet Josefine i går, uten noen som helst grunn.... synes det er veldig fint! Christina er jeg ikke så begeistret for, men jeg liker på generell basis ikke jentenavn som slutter på -a.

Anonym poster: 75ef80b69d18245a6b451a8743eee256

Skrevet

Josefine! Eller hvorfor ikke Josefina om man vil skille seg litt ut?

Skrevet

Josefine :) står på min liste over jentenavn hvis det er en jente i magen nå :)

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Josefine, min niese heter det. Er veldig glad i navnet :)

Skrevet (endret)

Josefine er nydelig :). Får jeg ei jente en gang skal ho hete det til mellomnavn:). Christina er også veldig fint,er jo heller ikke så mye brukt

Endret av snartmamma2013
Skrevet

christina, men ville gått for Kristina som skrivemåte :-)

Skrevet

Josefine passet best sammen med de andre navnene :)

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Jeg syntes begge er fine. Syntes Josefine passer best til benjamin og Ludvig da.

Sikkert lurt med et mellomnavn siden Josefine er svært så vanlig blitt. Kjenner 5 små jenter/babyer som heter det.

Skrevet

Christina selvfølgelig. Nydelig navn:)

Anonym poster: 4f057a85f3e3f894670345b82d32a9ae

Skrevet

Takk for alle svar ;) Trodde virkelig ikke Josefine var så vanlig,men virker jo slikt. Kristina og Josefina var ikke vår smak,men takk for innspill. Josefine med et mellomnavn blir jo veldig langt da

Skrevet

Jeg kjenner 5 nye Josefine siste 3 år. Så hadde kanskje gått for Christina da..

Skrevet

Jeg syntes begge er fine. Syntes Josefine passer best til benjamin og Ludvig da.

Sikkert lurt med et mellomnavn siden Josefine er svært så vanlig blitt. Kjenner 5 små jenter/babyer som heter det.

Svært så vanlig blitt er vel en liten overdrivelse. Emma som ligger på topp ti er det 8734 som heter i dag. Mens det er 1416 som heter Josefine.

Skrevet

Helt klart Josefine!

Ikke det at jeg ikke liker navnet Christina. Men alle jeg hører om som heter det, er på min alder

Skrevet

Likar begge, ville gått for Kristina (likar ikkje skrivemåten Christina vidare)..

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Svært så vanlig blitt er vel en liten overdrivelse. Emma som ligger på topp ti er det 8734 som heter i dag. Mens det er 1416 som heter Josefine.

Sa da aldri det lå på topp. Sa det har blitt svært vanlig.

Skrevet

Takk for svar,vi liker dessverre ikke Kristina,vi synes Christina er finere,så blir det hvis det blir det navnet,men vi er ikke sikker enda.

Skrevet

Christina .. <3

Jenta mi heter det, og deler ikke navnet med noen andre på skolen.

Skrevet

Christina .. <3

Jenta mi heter det, og deler ikke navnet med noen andre på skolen.

Samme med jenta vår, ingen andre som heter det på skolen:)

Og det er som sagt så nydelig og tidløst:)

Anonym poster: 4f057a85f3e3f894670345b82d32a9ae

Skrevet

Christina. Det er fint både på et lite barn og en voksen kvinne. Josefine er søtt til ei lita jente, men jeg syns ikke det er så pent på en voksen. ;) Hehe....mulig jeg er sær, men jeg tenker alltid at navn også skal passe når man blir voksen. Det er tross alt voksen man er lengst. ;) Om navnet passer til søskens navn syns jeg er helt uten betydning, hvorfor er det egentlig viktig?

Skrevet

Josefine vinner nok her,men er ikke helt sikkre enda,men takk for all hjelp så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...