Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Fikk beskjed om å bruke mer energi på å forsøke å jobbe enn å bruke den på barna. Jeg er syk! Jeg har arbeidsgiver osv osv, har vært sengeliggende over en lang periode og er stadig innom senga for noen dager. Når jeg først er på bena noen timer skal jeg altså forsøke jobbe? Skal det være slik? Tar barnevernet da ungene eller hvordan har de tenkt det? Ble så paff jeg Anonym poster: 08f1cd2e9b9315ad81a6f977d03a070d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Fikk beskjed om å bruke mer energi på å forsøke å jobbe enn å bruke den på barna. Jeg er syk! Jeg har arbeidsgiver osv osv, har vært sengeliggende over en lang periode og er stadig innom senga for noen dager. Når jeg først er på bena noen timer skal jeg altså forsøke jobbe? Skal det være slik? Tar barnevernet da ungene eller hvordan har de tenkt det? Ble så paff jeg Anonym poster: 08f1cd2e9b9315ad81a6f977d03a070d Du kan jo spørre om de er villige til å sitte barnepass gratis da siden de mener du skal drite i ungene Anonym poster: 9674e6bdb23c19eb06742b8e42e5962e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Må da skjønne og forstå at syke ikke skal ha noe som helst livsverdi, klart du skal ofre alt for å få lov til å være så heldig å kunne jobbe et par timer pr dag. Anonym poster: 742a4b77e8528e7a7a56730622d7e612
Februargullet2013 Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 de tar ikke barna på det grunnlaget nei
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 de tar ikke barna på det grunnlaget nei Men hvem skal ta vare på barna hvis mor bruker all energi på å jobbe?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 de tar ikke barna på det grunnlaget nei Men hvem skal ta vare på barna hvis mor bruker all energi på å jobbe? Far? Anonym poster: 02e99ad8e7fe81926e383b191375c5e0
Februargullet2013 Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Mener jo ikke at ho skal jobbe heller,men det jeg mente var at barnevernet tar jo ikke barnet pga moren ikke jobber var poenget mitt.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 de tar ikke barna på det grunnlaget nei Men hvem skal ta vare på barna hvis mor bruker all energi på å jobbe? Far? Anonym poster: 02e99ad8e7fe81926e383b191375c5e0 Ikke alle har far, familie, venner osv å hjelpe seg. Måtte selv gjennomføre hjemmeabort uten at noen gadd å sitte barnevakt, slik at jeg måtte kutte smertestillende og dra på butikken og handle med jakka knytt på midjen, mens aborten pågikk, kjøre jentungen i bursdag og vaske hus. På sykehuset måtte jeg lyve og si at jaaada, jeg skulle ha noen der (betingelse for å få lov å gjennomføre hjemme) fordi jeg ikke hadde barnevakt for å gjennomføre aborten på sykehuset. Anonym poster: 04255d610bbba2ecc9083f2d343e1dd3
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 de tar ikke barna på det grunnlaget nei Men hvem skal ta vare på barna hvis mor bruker all energi på å jobbe? Far? Anonym poster: 02e99ad8e7fe81926e383b191375c5e0 Ikke alle har far, familie, venner osv å hjelpe seg. Måtte selv gjennomføre hjemmeabort uten at noen gadd å sitte barnevakt, slik at jeg måtte kutte smertestillende og dra på butikken og handle med jakka knytt på midjen, mens aborten pågikk, kjøre jentungen i bursdag og vaske hus. På sykehuset måtte jeg lyve og si at jaaada, jeg skulle ha noen der (betingelse for å få lov å gjennomføre hjemme) fordi jeg ikke hadde barnevakt for å gjennomføre aborten på sykehuset. Anonym poster: 04255d610bbba2ecc9083f2d343e1dd3 Neida, men Hi sa ikke noe om at barna ikke har en tilstedeværende far (noe som jo er det mest normale). Derfor foreslo jeg at far kunne hjelpe henne med barna. Anonym poster: 02e99ad8e7fe81926e383b191375c5e0
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 For at du skal kunne ha rett til ytelser fra NAV, så må de vite noe om arbeidsevnen din. for å finne ut noe om det, så må du faktisk jobbe. Det følger ikke bare rettigheter, men også plikter med de ytelsene NAV forvalter. Det kan bety at du i en periode må investere kreftene dine i å prøve å jobbe istedenfor å være med ungene. Om du ikke har barnepass, så fyller du heller ikke kravene til f.eks. aap. Det er tøft, men sånn er systemet og sånn må det være. Jeg har selv slitt meg gjennom arbeidsutprøving i flere runder som har ført til at jeg ikke har hatt noe igjen å gi på hjemmebane. NAV har ikke lov til å bare dele ut penger fordi du selv mener at det er det som passer best. Sykemelding er heller ingen privatsak lenger, du skal så tidlig som mulig forsøke deg i arbeidsrettet aktivitet. Anonym poster: 6099c63f339f075b7f31273aafdfb574
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Jo barna har far, men vi trenger inntekt. Jeg må gjøre noe for at far skal få jobbet og tjent penger. Realiteten i mitt tilfelle er at dersom jeg skal tilbringe store deler av mine barns oppvekst i senga, slik min mor gjorde, velger jeg heller å fronte med en trailer! Jeg jobber gjerne bare jeg blir kvitt de helvetes smertene og får litt mere energi. Må jeg gi ungene den oppveksten jeg selv fikk har de det bedre uten en mor. Sorry, men slik er det! Hi Anonym poster: 08f1cd2e9b9315ad81a6f977d03a070d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #12 Skrevet 13. desember 2012 For at du skal kunne ha rett til ytelser fra NAV, så må de vite noe om arbeidsevnen din. for å finne ut noe om det, så må du faktisk jobbe. Det følger ikke bare rettigheter, men også plikter med de ytelsene NAV forvalter. Det kan bety at du i en periode må investere kreftene dine i å prøve å jobbe istedenfor å være med ungene. Om du ikke har barnepass, så fyller du heller ikke kravene til f.eks. aap. Det er tøft, men sånn er systemet og sånn må det være. Jeg har selv slitt meg gjennom arbeidsutprøving i flere runder som har ført til at jeg ikke har hatt noe igjen å gi på hjemmebane. NAV har ikke lov til å bare dele ut penger fordi du selv mener at det er det som passer best. Sykemelding er heller ingen privatsak lenger, du skal så tidlig som mulig forsøke deg i arbeidsrettet aktivitet. Anonym poster: 6099c63f339f075b7f31273aafdfb574 Jo, har du barnehageplass og lignende, så oppfyller du krav til å gå på aap. Det er ingen som snakker om å ha barnepass hele døgnet. Hvis man skal BARE jobbe og drite i ungene, hva er vitsen med å ha familie da? Anonym poster: 04255d610bbba2ecc9083f2d343e1dd3
HvittHus Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 Jo barna har far, men vi trenger inntekt. Jeg må gjøre noe for at far skal få jobbet og tjent penger. Realiteten i mitt tilfelle er at dersom jeg skal tilbringe store deler av mine barns oppvekst i senga, slik min mor gjorde, velger jeg heller å fronte med en trailer! Jeg jobber gjerne bare jeg blir kvitt de helvetes smertene og får litt mere energi. Må jeg gi ungene den oppveksten jeg selv fikk har de det bedre uten en mor. Sorry, men slik er det! Hi Anonym poster: 08f1cd2e9b9315ad81a6f977d03a070d Jeg forstår at du har det vanskelig, jeg sliter med nav og utprøving selv, men jeg reagerer kraftig på din tanke om å bruke et annet menneske som selvmordsredskap. Det er noe av det verste man kan utsette et annet menneske for, og dette mennesket vil aldri mer kunne kjøre forbi en bil, uten å vente å få den i fronten. Onkelen min fikk en ung dame i fronten på sin lastebil, og han får ren panikk hver gang han ser en lik bil i motsatt kjørefelt, og dette er mange år siden nå. Jeg håper du kan finne hjelp slik at du kan greie å leve videre med smertene. Det er ikke umulig å finne hjelp, selv om det noen ganger virker slik.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 For at du skal kunne ha rett til ytelser fra NAV, så må de vite noe om arbeidsevnen din. for å finne ut noe om det, så må du faktisk jobbe. Det følger ikke bare rettigheter, men også plikter med de ytelsene NAV forvalter. Det kan bety at du i en periode må investere kreftene dine i å prøve å jobbe istedenfor å være med ungene. Om du ikke har barnepass, så fyller du heller ikke kravene til f.eks. aap. Det er tøft, men sånn er systemet og sånn må det være. Jeg har selv slitt meg gjennom arbeidsutprøving i flere runder som har ført til at jeg ikke har hatt noe igjen å gi på hjemmebane. NAV har ikke lov til å bare dele ut penger fordi du selv mener at det er det som passer best. Sykemelding er heller ingen privatsak lenger, du skal så tidlig som mulig forsøke deg i arbeidsrettet aktivitet. Anonym poster: 6099c63f339f075b7f31273aafdfb574 Jo, har du barnehageplass og lignende, så oppfyller du krav til å gå på aap. Det er ingen som snakker om å ha barnepass hele døgnet. Hvis man skal BARE jobbe og drite i ungene, hva er vitsen med å ha familie da? Anonym poster: 04255d610bbba2ecc9083f2d343e1dd3 Det blir jo en avveining da: Hvor mye trenger du pengene du får fra NAV? Det er jo ikke snakk om å drite i ungene for evig og alltid, men at man kanskje i noen dager, uker eller måneder forsøker å jobbe noe. Går det ikke, så finner man jo ut det, og NAV har fått en avklaring de kan bruke til å forlenge ytelser slik at man har noe å leve av. Det er vel ingen som hverken velger seg inn i eller ønsker en situasjon der man har det sånn som HI, men realiteten er at man kan når som helst i livet få helseproblemer. Ingen er garantert et liv uten sykdom eller skade, og man lar vel ikke være å skaffe seg familie fordi noe kanskje kan skje. Men akkurat som noen familier må velge at en forelder skal ukependle, reise utenlands i perioder, studere borte el. for å forsørge familien, så må noen velge å prøve å jobbe framfor å bruke kreftene på å være forelder en stund for å sikre fremtiden økonomisk. Anonym poster: 6099c63f339f075b7f31273aafdfb574
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 Jo barna har far, men vi trenger inntekt. Jeg må gjøre noe for at far skal få jobbet og tjent penger. Realiteten i mitt tilfelle er at dersom jeg skal tilbringe store deler av mine barns oppvekst i senga, slik min mor gjorde, velger jeg heller å fronte med en trailer! Jeg jobber gjerne bare jeg blir kvitt de helvetes smertene og får litt mere energi. Må jeg gi ungene den oppveksten jeg selv fikk har de det bedre uten en mor. Sorry, men slik er det! Hi Anonym poster: 08f1cd2e9b9315ad81a6f977d03a070d Jeg forstår at du har det vanskelig, jeg sliter med nav og utprøving selv, men jeg reagerer kraftig på din tanke om å bruke et annet menneske som selvmordsredskap. Det er noe av det verste man kan utsette et annet menneske for, og dette mennesket vil aldri mer kunne kjøre forbi en bil, uten å vente å få den i fronten. Onkelen min fikk en ung dame i fronten på sin lastebil, og han får ren panikk hver gang han ser en lik bil i motsatt kjørefelt, og dette er mange år siden nå. Jeg håper du kan finne hjelp slik at du kan greie å leve videre med smertene. Det er ikke umulig å finne hjelp, selv om det noen ganger virker slik. Har tenkt tanken og vurdert sterkt å gjøre det på en annen måte, men har så dårlig fantasi. Tau rundt halsen og hoppe fra verandaen har jeg også vurdert, men siden jeg er så klønete tar jeg ikke sjansen. Sorry, men noen ganger er muligens det enkleste det beste i mangel på alternativer. Hi Anonym poster: 08f1cd2e9b9315ad81a6f977d03a070d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå