Gå til innhold

Hvordan takler jeg denne venninnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har prøvd å få barn i nesten to år. Dette vet venninna vår.

Og for tre mnd siden ble jeg gravid. 3 uker etterpå ble hun gravid (hadde nettopp slutta på p.pillen) og nå syter hun til meg for at jeg ligger noen uker før henne!

Det blir litt sånn : "seriøst?!?" Hadde det vært opp til meg kunne jeg fått denne lykken alene en stund.. men men..

Jeg kjenner en viss frustrasjon og aner ikke hvordan jeg skal takle henne. Tenker å si at det ikke gjør noe, og et par uker fra eller til ikke gjør noe. Men egentlig er jeg litt lei meg for at hun ikke er mer glad på mine vegne at det gikk i hele tatt, når hun bare kan kutte ut pillene hver gang hun ønsker. Dette er min første og hennes andre..

Hva tenker du om dette?

Anonym poster: 149ebec4bb1020f53460e10f564e0d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres veldig teit ut av ho venninna di. er jo ikke om og gjøre og få først og det er jo kun noen uker mellom dere :)

Skrevet

Noen må jo bare ha NOE å klage på da... Er ikke alle som kan sette seg inn i hvordan det er å endelig få det til... Har sakt i alle pr, at hadde jeg kunne gitt bort noe av denne fertiliteten min, hadde jeg gjort det uten å tenke.. hadde ikke gjort meg noe å måtte prøvd 1 år , hvis det betydde at noen andre ble gravid... Jeg er tilfeldig slik at er jeg ikke på prevensjon, og mannen min ser meg naken... *gravid* nei, dette er noe jeg unner alle som ønsker det, å få oppleve... Synd det skal være så vanskelig for noen... Har selv ei venninne som har prøvd i 2 år, uten å bli gravid, så slutta jeg på pilla... Vips.. har litt dårlig samvittighet for det, fordet om jeg vet det ikke er "min feil" at de ikke blir gravid... Føler ikke at jeg kan glede meg sånn helt... Vil ikke såre henne.... :(

Skrevet

Enig i at det er dårlig gjort av ho og si sånt. Jeg skjønner også at du gjerne ville hatt lykken alene, men det kan du ikke si til ho, andre kan ikke sette sine ønskede barn på vent fordi noen bruker lengre tid enn andre på å bli gravide. Men for å svare på hvordan takle henne, jeg ville sagt at hun leder med et barn så det er ikke noe å syte for.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Herlighet! Jeg hadde tatt det opp med henne om hun ikke gir seg.. for noe tull..

Skrevet

Synes det var litt egoistisk av henne å si slik. Alt trenger vel ikke å handle om henne!?

Jeg tror bare jeg hadde sagt at du ikke er så opptatt av hvilken dato terminen blir, du er bare glad for at du endelig har klart å bli gravid.

Rister på hodet over venninnen din, noen tenker litt lite før de åpner munnen :o

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Egoistisk tankegang av begge to. Egoistisk og teit av henne å syte, og egoistisk av deg å tenke at du "kunne få ha den lykken alene". Alene? Seriøst? Skal hele vennekretsen avstå fra sex i 9 måneder for at HI skal "regjere" alene?

Skrevet

Er glad de aller fleste er enige med meg. Men jeg kan også forstå den siste her, selvfølgelig skal ikke hele vennekretsen avstå i 9mnd. Men hele greia er litt merkelig - når hun rett og slett ikke kan være glad på våre vegne, men syte fordi hun ligger noen uker bak.. Lurer litt på tankegangen hennes..

HI

Anonym poster: 149ebec4bb1020f53460e10f564e0d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...