Gå til innhold

Har nav rett her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære jobber turnus, med mest kveldsvakter. Vår datter er i barnehagen på dagtid. nå blir jeg sykemeldt ut svangerskapet pga komplikasjoner. Meeeeen, så sier nav at siden hun er i barnehage på dagtid så får han ikke fri med lønn, altså grunnet barnepassers sykdom. Men han jobber jo mest kveld og også helg.

Gjelder barnepassers sykdom kun de med A4 jobb?

Anonym poster: 3ceab47ac7755b9ad0e0b19679fabfae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ta barnepassers sykdom.

Anonym poster: d7db7f3d1732e8355b3dcc4d40a05025

Skrevet

NAV betaler da uansett ikke for barnepasser sykdom. Dette er jo egenmeldingsskjemaer som leveres til jobben og som jobben er pålagt å dekke uten å få noe tilbake.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at NAV-mennesket som har uttalt dette tar feil, og at han kan ta fri grunnet barnepassers sykdom helt uavhengig av når på døgnet det er snakk om.

(Men det dreier seg jo ikke om mange dagene om du skal være sykmeldt en stund).

Anonym poster: af4d9d20ec54baa77b797eab078ebf1e

Skrevet

Da jeg skulle opereres, og var ute av stand til å ta meg av guttungen etterpå, fikk vi beskjed om at mor ikke regnes som barnepasser i den sammenhengen.

Vi måtte gjøre det sånn at mannen tok ut ferie, hvis ikke han hadde hatt ferie til gode så hadde han måttet sykemelde seg...

Skrevet

Da jeg skulle opereres, og var ute av stand til å ta meg av guttungen etterpå, fikk vi beskjed om at mor ikke regnes som barnepasser i den sammenhengen.

Vi måtte gjøre det sånn at mannen tok ut ferie, hvis ikke han hadde hatt ferie til gode så hadde han måttet sykemelde seg...

Det er i hvert fall feil.

Barnepasser er den som normalt har omsorgen for barnet mens (den andre) forelderen er på jobb.

Anonym poster: af4d9d20ec54baa77b797eab078ebf1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...