Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Hvor lenge før man kan si det var seriøst? Og hvor lenge før man kan si at det var et langt forhud? Noen måneder, eller flere år? Anonym poster: 1d3f91e5a7abd321aceafc9e1c72987a
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Langt forhud? Ehhhh... Hva mener du, hvor lang er lang forhud? hehe
samu Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 jeg hadde noen regler jeg gikk etter da jeg ble sammen med samboeren min. være sammen: 2mnd før vi hadde sex. 2.5år før vi flyttet sammen. vi har nå vært sammen i 5 år, og får snart vår første baby. mine tidligere forhold har vart 2.5 år.
Cat_Woman Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Om det er seriøst eller ikke kommer mer an på hva man føler enn hvor lenge det varer. Jeg tenker at et "langt forhold" er over et år.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Autocorrect?? hehehehehe For å svare på spm om FORHOLD: Vi hadde vært sammen i 2-3 mnd da vi flyttet sammen, Da var jeg gravid i ca like mange mnd. Flyttet sammen for å kunne bli kjent med hverandre på godt og vondt, men samtidig følte vi oss klar for det, vi ventet jo barn sammen. Dette er 3 år siden, og vi har fortsatt et godt forhold, hatt våre oppturer og nedturer, men har da klart oss, mot alles meninger, var få som mente vi ville klare det, siden vi valgte å flytte sammen så fort.. Men det får så være.. Samboeren luftet at han ville gifte seg med meg, når vi hadde vært sammen i 6 mnd, fridde først til meg for snart 1 år siden (om man kan kalle det frieri da) Tror kanskje det skal mer til enn å sette en standar for alle, ligger nok mer i hvor sterke følelsene er, hvor mye man opplever i løpet av en periode osv... Slik som oss da: 5 mnd etter vi ble sammen, så begravde vi våre egene barn, vi hadde opplevd noe av det verste man kan oppleve som foreldre, og kom oss gjennom det, noe som stilte oss som et sterkt sammenknyttet par allerede da.
Musemorbr / Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Søren... jeg lo så leppa sprakk. Tror alder og erfaringer har litt å si for hva man ser på som et langt forhold. Da jeg hadde vært i et forhold på 1.5 år, mente jeg det hadde vært et langt forhold. Og siden jeg var under 20, var det kanskje det. Men i ettertid ser jeg på det som både kort og temmelig useriøst, selv om vi bodde sammen i et år. Det samboerforholdet på 6 år, var langt, men fælt. På en måte klarer jeg ikke se på fet som helt seriøst. Man behandler sin partner bedre i et seriøst forhold, enn sånn som jeg opplevde å bli behandlet. Så ja... veldig individuelt.
Liljekonvall<3 Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Jeg tror det går litt på alder også. Vi har vært sammen i 10 år, gift i 2 1/2. Vi ble vel ikke seriøse før vi hadde vært sammen i fire år og flyttet sammen da vi var 19. Så gikk det ett år til før vi fikk vårt første barn og da ble vi plutselig veldig seriøse. Hadde vi møttes i dag hadde vi nok flyttet sammen etter noen mnd(maks ett år) og fått barn rett etter det. Blir litt tryggere på seg selv med tiden:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Har vært sammen med samboer straks i 1.5 år, og bodd sammen ca like lenge (flyttet sammen 2 uker etter vi traff hverandre). Nå er vi forlovet og venter vårt første (og mitt tredje) barn. Har kjøpt hus, bil, hunder osv. Hans familie behandler mine barn som sine egne slektninger, og har akseptert meg fullt ut føler jeg. Når det ble seriøst? Jah... når han kom drassende med en 50 tommers TV 45 mil lang reisevei fra hans til mitt hjem, og jeg forstod at slike ting tar man ikke tilbake igjen? Anonym poster: 92e0f8f4cbe20d30e15c565b6fe14014
Lythia Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Det er vel veldig individuelt, men føler det blir fortere seriøst jo eldre man er! Om man er i begynnelsen av 20-åra føler man kanskje ikke for å flytte sammen med én gang. Jeg var 31 da jeg endelig traff min store kjærlighet, og vi flyttet sammen etter to måneder. Det ble seriøst ganske så fort kan du si. Nå, ett år senere, er jeg gravid
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Det trur jeg er veldig forskjellig fra par til par. Jeg og sambo var sammen i rundt 4 måneder før vi flyttet sammen. Og vi var jo "sammen" i 3 måneder før vi ble ofisiellt sammen også da Vi bodde da i en leid leilighet i 1.år, så kjøpte vi sammen. Så vi har vel bodd sammen i 2,5 år nå. Jeg syntes vi ble ordentlige seriøse den dagen vi kjøpte sammen. Endret 13. desember 2012 av Aprikos Syltetøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå