Gå til innhold

Hvordan takler barnet deres at dere ler av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller... Vi ler ikke av han, men av det han sier. Det er til stadig små gullkorn som detter ut av munnen til fireåringen, og som vi da ler spontant av. Problemet er at han blir skikkelig såret, og vi prøver dermed å holde oss, men ikke alltid det går så bra. Hvordan på best mulig måte forklare et lite barn hvorfor vi ler? Hvordan er derets barn?

Anonym poster: 24f960c9a9bfd9e92b5b00974c0631ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stesønnen min på snart 2år i Mars. han ler stort sett med,men hvis han er sliten eller trøtt,blir han fornærmet

Skrevet

Da han var 3-4 år ble han ofte lei seg eller sint, og ropte "slutt å le av meg!" Nå som han er 5 takler han det stort sett fint, men han blir alvorlig. Jeg prøver å la være å le, men noen ganger klarer man jo ikke å la være. Husker jo at jeg hatet det selv når jeg var barn, jeg følte meg så dum.

Anonym poster: 213f25346af4d5e405c20d5e626bb370

Skrevet

Jeg ler ALDRI av barnet om ikke barnet med vilje sier noe morsomt. (eller jeg kan vel egentlig le, men da sier jeg også "bra sagt! Det var lurt tenkt!")

Ville du likt at den viktigste omsorgspersonen din stadig gjorde narr av deg når du prøvde å være "alvorlig" (altså ikke vitse?)

Anonym poster: 9faf4aca4dfea8e1cc426870e7eb479f

Skrevet

Jeg ler ALDRI av barnet om ikke barnet med vilje sier noe morsomt. (eller jeg kan vel egentlig le, men da sier jeg også "bra sagt! Det var lurt tenkt!")

Ville du likt at den viktigste omsorgspersonen din stadig gjorde narr av deg når du prøvde å være "alvorlig" (altså ikke vitse?)

Anonym poster: 9faf4aca4dfea8e1cc426870e7eb479f

Signerer :) Sier faktisk akkurat det samme til min datter på 2 år ("bra sagt, det var lurt tenkt!").

Skrevet

Jeg prøver å la være å le, men noen ganger klarer jeg ikke og spruter rett ut i latter. Som regel kommer jeg unna med det ved å si "jaa, det var lurt!" Eller noe i den duren. Det har hendt at han har blitt litt fornærma og har da sagt "mamma, jeg tulla ikke!" med sår stemme. :/ Stakkar liten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...