Gå til innhold

Hvis man ikke klarer å opptjene foreldrepenger, hva skjer da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men jeg er fullstendig grønn på dette området. Har forsøkt å lese meg opp på nav sine sider, men forstår ikke helt :S

 

Om man har et vikariat som går ut 31.12.2012 og ikke får seg noen ny jobb innen rimelighetens tid slik at graviditeten begynner å synes og før 6 mnd har gått, får man da overgangsstønad istedenfor foreldrepenger når ungen kommer? Hvordan vil dette beløpet isåfall regnes ut eller er det en fast sats for alle?

Eller er det slik at man kun får en engangsstønad og arbeidsledighetstrygd? Veldig forvirret her må jeg si :S

 

Noen som har peiling eller evt. linker/sider å henvise til?

 

 

Anonym poster: 696ae7828426b89ad8054569ecea6122

 

Anonym poster: 696ae7828426b89ad8054569ecea6122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du rett på dagpenger søker du på dette.Det utgjør ca. 63% av den lønna du hadde.

 

Dagpenger gir også opptjening til foreldrepenger og du kan da regne ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd.

Oppfyller du krevet om inntekj 6 av de 10 siste mnd er det foreldrepenger du kan søke på.

Du får da ikke engangsstønad. Det er enten eller.

 

Os er for de som er aleneforsørger. Blir du det?

 

Anonym poster: 6a4536e52399f470d28382952481ded4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rett på dagpenger søker du på dette.Det utgjør ca. 63% av den lønna du hadde.

 

Dagpenger gir også opptjening til foreldrepenger og du kan da regne ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd.

Oppfyller du krevet om inntekj 6 av de 10 siste mnd er det foreldrepenger du kan søke på.

Du får da ikke engangsstønad. Det er enten eller.

 

Os er for de som er aleneforsørger. Blir du det?

 

Anonym poster: 6a4536e52399f470d28382952481ded4

 

 

Hei,

 

Takk for svar! Jeg tror jeg begynner å forstå litt bedre nå =)

Blir foreldrepengene da regnet ut i fra den mnd man føder og 10 mnd tilbake?

I verste fall får jeg da dagpenger dersom jeg ikke får noen ny jobb før det begynner å synes at jeg er gravid. Regner med at ingen ansetter en de åpenlyst ser er gravid.

Har ennå et par mnd på meg før det synes, så forhåpentligvis får jeg meg nytt arbeid før det er forsent. Men dessverre er det jo ingen garanti for det =(

Jeg blir ikke eneforsørger. Det blir til at jeg og barnefar flytter sammen når det begynner å nærme seg. Har hans inntekt noe å si på hvor mye mine foreldrepenger da blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du rett på dagpenger søker du på dette.Det utgjør ca. 63% av den lønna du hadde.

 

Dagpenger gir også opptjening til foreldrepenger og du kan da regne ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd.

Oppfyller du krevet om inntekj 6 av de 10 siste mnd er det foreldrepenger du kan søke på.

Du får da ikke engangsstønad. Det er enten eller.

 

Os er for de som er aleneforsørger. Blir du det?

 

Anonym poster: 6a4536e52399f470d28382952481ded4

 

 

Hei,

 

Takk for svar! Jeg tror jeg begynner å forstå litt bedre nå =)

Blir foreldrepengene da regnet ut i fra den mnd man føder og 10 mnd tilbake?

I verste fall får jeg da dagpenger dersom jeg ikke får noen ny jobb før det begynner å synes at jeg er gravid. Regner med at ingen ansetter en de åpenlyst ser er gravid.

Har ennå et par mnd på meg før det synes, så forhåpentligvis får jeg meg nytt arbeid før det er forsent. Men dessverre er det jo ingen garanti for det =(

Jeg blir ikke eneforsørger. Det blir til at jeg og barnefar flytter sammen når det begynner å nærme seg. Har hans inntekt noe å si på hvor mye mine foreldrepenger da blir?

Får du dagpenger når du går ut i permisjon kan du velge de 6 beste av de 10 siste mnd. Slik at du kommer best mulig ut. ( dette gjelder kun for de som får dagpenger). Da regner du tilbake fra 3 uker før fødsel som er tiden da permisjonen starter.

 

Hans inntekt har ingen ting å si på dine foreldrepenger, men alt å si for hans egen utbetaling når han tar ut permisjon.

 

 

 

Anonym poster: 6a4536e52399f470d28382952481ded4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...