Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Vi har en hunnkatt som er 8 mndr, og nå skal vi ha besøk av en annen hunnkatt som er like gammel.. i 2 uker.. Tenkte i utgangspunktet at dette var uproblematisk da de har møtt hverandre hjemme hos oss ved tre andleninger, med overnatting, tidligere, og det har gått bedre og bedre for hver gang. Men nå skal vi jo ha denne katten her lenger.. så sier min samboer at dette kan skape stress hos kattene.. og at vår katt i værste fall kan begynne å markere pga dette. (Vår forrige katt (riktignok en kastrert hannkatt) markerte inne.. og det ønsker vi selvsagt ikke skal skje igjen) Så mitt spørsmål med dette - hva tenker dere??? Har samboer rett at vår katt kan skades og bli stressa av dette.. Noen med erfaringer? tenkte i utgangspunktet at dette var koselig for kattene, da de leker masse når de er sammen..og kan være selskap for hverandre når vi er på jobb.. men ønsker jo ikke å gjøre noe som kan skade og stresse... Anonym poster: 715f5a88396db522e2e28da167e7af65 Anonym poster: 715f5a88396db522e2e28da167e7af65
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Tror ikke det skal bli noe problemer Når du sier at det har gått greit før, så gjør det det sikkert nå og Min erfaring er at hunkatter ikke skvetter, tisser ja, men ikke stressskvetter Gamle hannkatter pleier å gjøre det..ganske normalt
Lisjtuppa Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Er det snakk om innekatter? Hvis ja, ville jeg ha hatt to kattedo. Hvis kattene er vant til hverandre tidligere, går det nok raskt å finne kjemien igjen. Hvis kattene tidligere ikke har vist tegn til stress sammen, ser jeg ikke noe grunn til at det skal være noe bekymring:)
Catlady Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Jeg vil si det kan gå begge veier, og det kommer også helt ann på kattene. Noen katter godtar raskt andre katter, mens andre kan ikke fordra andre katter.. Min erfaring er at du bør ha en lang introduksjonstid, hvor de blir vant til hverandres lukter. Det er også veldig viktig at du lar din katt være sjefen, det kommer tross alt en ny katt inn i hennes territorie. Om det freses og knuffes litt bør du da absolutt ikke blande deg inn, det er deres måte å rangere rang, og din katt kan bli utrolig fornærmet om du blander deg inn når hun forsvarer hjemmet sitt. Du bør også gi masse ekstra oppmerksomhet til din katt, så hun ikke føler hun blir byttet ut.. Katter er veldig følsomme, og jeg vet mange katter som faktisk har flyttet ut når det har kommet inn ny katt/hund/ baby i huset ... Men som du sier selv har de møtt hverandre flere ganger før så det bør jo gå greit, men er greit å ha i bakhodet om du synes katten din virker sur eller deppa .. Og siden det er hunnkatter tror jeg neppe markering vil bli et problem .. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Takk for svar dere Min er utekatt, men er ikke så glad i vinteren den andre er innekatt. Ellers så har det jo gått greit de andre gangene hun har vært her. Det har vært høyt tempo og mye lek..de har ikke ligget og sovet sammen og vært så nære.. men ser ut til å ha det gøy sammen... Katten min har vært veldig sliten når den har dratt igjen og sovet mye.. noe jeg ikke nødvendigvis tolker som negativt.. min samboer derimot mener katten viste seg å være asosial etter den andre katten var gått og at det tok en dag før den var seg selv igjen.. meeeen, nå skal det sies at min samboer ikke ønsker besøk av en katt til her da.. så lurer på om det er egentlig mest det det går i .. ja, vi får jo bare se, og håpe at det går fint. hvis ikke får vi avbryte besøket. katten har med egen do og egne matskåler de har faktisk delt do tidligere, men greit med en hver i alle fall. Anonym poster: 715f5a88396db522e2e28da167e7af65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå