Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Hunden vår ser så lengselsfullt på oss når vi spiser det. Han er meget sunn og spiser kun spesialfor og er slank som bare det. Kan vi gi han et eller to hjerter med god samvittighet eller er det farlig? Har jo vanlige godbiter til han å gi men han virket så lysten på å smake:P Anonym poster: 86898f4426cf410b70a105ff8978bbaf
Gjest Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Nei....får diarè og blir syke av den slags!! Endret 13. desember 2012 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 http://www.agria.no/hund/artikkel/pass-pa-hunden-i-julestria Anonym poster: 478e8224b612ecced440dc4f7768f15a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Det kan den absolutt ikke ha. Tigger den, får du avvenne den med å gjøre det. Anonym poster: 25bddf9346f21bbaf603d042a5ba7b60
Tuttelura881 Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Ungen har smug gitt vår hund, virke som ho e ei kjøttkvern! Alt går ned, ho blir verken dårlig, spyr eller diaré! Men så har ho fått alt ifra hundemat til menneskemat sia vi fikk ho. Så ho e vant me det meste men sjokolade gir vi ikke.
Catlady Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Hunden min fikk tak i noen pepperkaker, og da var det bajs kalas her i dagevis ...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Jeg ser ingen grunn til å gi den det. Men jeg tror ikke det er gift for de, slik som med sjokolade og andre ting. Vår hund åt opp 2,5 pepperkakehus, ei halv ribbe og ei halv juleskinke et år, hun ble merkelig nok ikke dårlig...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 fatter ikke å begriper hvor lite opplyst det er MULIG å være når man har dyr. Menneskemat? Pepperkaker? At det går ann!! Vi lever ikke på 1950 tallet lenger. Heldigvis er vi LITT mer opplyst i 2012. skulle man TRO. Selvom hundene ikke får diare eller kaster opp av menneskemat og pepperkaker, så gjør det store skader innvendig. Hunder er IKKE laget til å fordøye stivelse og korn. De er kjøttetere,og skal man gjøre ting HELT korrekt så skal de allerhelst ha kjøttbasert for ( 80% kjøtt fra forskjellige muskelgrupper, 10% bein, og 10% innmat, hvor lever skal utgjøre 2-3%.. Denne måten å fore hund på kalles PREY model.) Vanlige "knotter" (tørrfor) kan til NØD gå ann, OM du kjøper fra skikkelig merker hos dyrebutikk eller veterinær. men også dette inneholder for mye korn i forhold til hva en hund skal ha. Korn og andre biprodukter kommer bare ut igjen, og har INGEN næringsverdi for hunden. Hilsen Hundetrener med spesialfelt og ekstra fordypning innen ernæring,som selv har 3 hunder som fores etter PREY model og konkurerer Elite i lydighet. Anonym poster: 90409b33dc2bfed72a81172f286de967
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Ok. Blir ikke imponert over kunnskapen din fordet. Ikke når du svarer på surfittemåten Anonym poster: 86898f4426cf410b70a105ff8978bbaf
Gjest Malore Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Min får alt utenom sjokolade:) Og brokkoli... Han blir ikke dårlig av noe og er vi avgårde å ha glemt hundematen får han ei brødskive eller to:)
Lisjtuppa Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Det fleste hunder kan spise seg til døde, de har ikke behov for alt det lille ekstra. Selv om de står der med stoooore dådyrøyne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå