Gå til innhold

Noen veganere her?

Anbefalte innlegg

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg lurer på et par ting angående det å være veganer. Kan veganere spise honning? Det kommer jo fra bier.

Kan veganere bruke ullklær, ettersom ull jo kommer fra et dyr? Hva med skinnklær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke veganer, men vegeterianer. Men, har flere veganske venner. Og nei, de kan ikke spise honning, gå med ull eller skinn. Ekte dedikerte veganere, bruker ingenting som kommer fra dyr.

Anonym poster: e3a5285bec90a51d1bb2ee1b73828778

Gjest Filifjonka
Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg lurte på det med honning, for bier jo insekter og ikke dyr. Men det går kanskje ut på det samme det da?

Skinn forstår jeg jo, ettersom man jo må drepe et dyr for å få tak i skinnet. Ullen klipper man jo bare av sauen og den leve lykkelig videre etterpå. Jeg går ikke med skinnklær selv, men jeg bruker masse ull, for i hodet mitt er det stor forskjell.

Skrevet

Man velger jo helt selv, hvor dedikert man vil være. Grunnen til at mange ikke vil bruke ull, er fordi mange veganere er imot dyrehold i det hele tatt. Jeg som vegeterianer, bruker også ull, men ikke skinn og pels! Men, hver og en får bestemme hva som er rett for en selv :)

Skrevet

Jeg er ikke veganer, men vegeterianer. Men, har flere veganske venner. Og nei, de kan ikke spise honning, gå med ull eller skinn. Ekte dedikerte veganere, bruker ingenting som kommer fra dyr.

Tror det kommer an på årsaken til at man er veganer. Hvis man ikke spiser dyr fordi man synes synd på de, så går man sikkert ikke med ull eller skinn. Andre innbærer animalske produkter av helsemessige årsaker eller også religiøs overbevisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...