Gå til innhold

Gir dere salami på brød til 16 mnd barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er så småspist, men spiste plutselig nesten tre skiver brød når hun fikk smake salamipølse. Men jeg tenker litt på salt.

Anonym poster: 4b38ca80a328a7f18b295e4c7c5f3403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er så småspist, men spiste plutselig nesten tre skiver brød når hun fikk smake salamipølse. Men jeg tenker litt på salt.

Anonym poster: 4b38ca80a328a7f18b295e4c7c5f3403

Det gjør vi i barnehagen ihvertfall

Anonym poster: 66bcfa8541c10b9aac612b600e8d01eb

Skrevet

Det går nok helt fint. De tåler litt salt når de har blitt såpass store, bare pass på litt saltinnhold i resten av kosten. Jeg gir det ikke, men det er fordi det er litt vanskelig/seigt spise og ikke pga saltinnhold.

Anonym poster: 6d8fa9db9b902ceb90bab073b10b9348

Skrevet

Min har fått salami siden han var ett år, spiser jo ikke bare det som pålegg. Han elsker det :)

Skrevet

Her fikk sønnen vår både spekemat og salami osv. Til risgrøt/på brødskiva så fort han beg. Å spise litt ordentlig mat (likte best yoghurt og babymat frem til han passerte 12 mnd.) :)

Han liker godt mat med litt ekstra smak, så vi har ikke holdt igjen der:) men han kan drikke 1/2 l. Til hvert måltid da, veeeellldig glad i flaska si:)

Skrevet

Takk for svar :-) jeg er passer jo på at hun ikke får i seg så mye annet salt, så da får hun vel bare få salami da. Er ikke lett når barna begynner å bli store og får egne meninger om alt ;-)

Anonym poster: 876693267c051cf447fd2e8c914c6109

Skrevet

De elsker det på småbarnsavd.

Bare en liten ting. Det eneste jeg har sett flere barn sette i halsen er salami. Den er deig og blir veldig lang i halsen på barna, så skær den gjerne i mindre biter

Skrevet

Jeg er skeptisk til blandingspølse for små barn. Det er noen stygge historier som har endt med døden bare for et par år siden (det var riktignok morrpølse). Vi har derfor alltid brukt ordentlig spekeskinke. Bare pass på å skjære den opp så ikke en hel bit blir satt fast i halsen.

Anonym poster: 0ee1d5ce433c433f42f4d634984e99e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...