Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Har selv fått spm om jeg kunne være interessert i dette. Må jo evt. gå videre for å få godkjenning, ta kurs etc. Kjenner til denne prosessen pga tidligere arbeid. Jeg synes dette høres ut som den ideelle jobben for meg og tenker at dette kan passe for resten av min familie og våres livssituasjon også. Problemet er bare at mannen min synes dette høres ut som for mye jobb... Aksepterer i utgangspunktet det da det tross alt er noe hele familien må ønske for at det skal kunne la seg gjøre. Tenker bare at det er så synd at han er negativ siden jeg er sikker på at vi ville gjøre en god jobb. Anonym poster: 9e559e40b7f3ac7deb11503d9012b69e
chicaah Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Hvis dere skal gjøre det bør dere begge være 100 % sikker på det. Dere må være parat hele tiden, kan ikke dra mer enn 2 timer fra hjemmet i tilfelle dere får opprigning om dere kan ta i mot et barn. Dere må også tenke på deres egne barn oppi det også.. Man vet aldri hva slags barn man får inn, hvilke problemer disse barna har osv. All ære til de som ønsker å være besøkshjem, de gjør en veldig viktig jobb.
Alle gode ting er tre:) Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Vi har vært beredskapshjem og jeg har vokst opp med det da mine foreldre var det da jeg var mindre og bodde hjemme. Nå er vi fosterhjem for et barn som kom i bedskapshjem slik at h*n slapp ytterligere flytting. Det er mange tøffe tak og situasjoner, men gir også utrolig mange gleder tilbake. Du ser fort fremgang ved miljøskifte, nytt håp osv. Et tips: Tenk nøye over alderen til de som blir plassert i forhold til egne barn. Ikke ideelt med lik alder. Det er alltid ting barn/ungdom og beredskapsforeldre er uenige i og barn/ungdom snakker. Unngå at det blir så tett at de havner i samme vennegjeng, da dette kan bli en veldig lojalitetskonflikt for dine biologiske barn. Meld dere på Pride kurs og finn ut om dette er noe for dere! Kurset er gratis og skal gjøre dere bevisst over hva dere eventuelt møter. Det er ingen forpliktelser ved å ta kurset, men man kan etter endt kurs velge å gå videre med det eller si at nei, dette passer nok ikke for vår familie. Endret 13. desember 2012 av Alle gode ting er tre:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Takk for svar. Hvor gamle var deres barn den perioden dere var beredskapshjem? Hadde dere barn i alle aldre? Anonym poster: 14f4368295742031eb9f4f7d08843361
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå