Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Mannen min har fått time hos legen sin i dag. Han har følt seg dårlig en stund, men i dag orket han nesten ikke stå opp av sengen. Han sliter med at det er masse stress på jobben og han sover dårlig (hjelper heller ikke på at vi har flere små som våkner hver natt). Han er typen som aldri er syk, men sier nå at han nesten føler at han har gått på en smell. Han har bare lyst til å sove, og mener at det verker i hele kroppen. Akkurat som om han har en skikkelig influensa uten at han er syk. Vanskelig å forklare dette. Han har fått time senere i dag, men aner ikke hva han skal si til legen. Han føler seg dårlig, men er ikke syk. Vet at det er legen som bestemmer ang sykemelding, men går det an å få sykemelding selv om man ikke er syk? Tenker på at han har jo ikke vondt noe spesielt sted, men tror det går mer på det psykiske. Er dette hva man kaller å være utbrent? På forhånd takk! Anonym poster: 6c10b22c76b541df6a21c028673d8b8d
*pog* Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Vanskelig å si. Da jeg møtte veggen var jeg ikke syk men så sliten at det kjentes i hele kroppen og jeg gråt mye. Skulle ikke mer til enn at legen spurte hvordan det gikk og jeg begynte å gråte mens det hulkende kom ut at jeg er bare så himla sliten. Men han har iallefall endel tegn på å være utbrent.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Han kan si han er sliten. Hvordan han føler seg, at han ikke får sove osv. Det å ikke få sove tror jeg kanskje er det verste som finnes... Det ødelegger alt av rytme i kroppen og kan føre til andre sykdommer... Og være sykemeldt pga psyken er vel det leger skriver ut flest sykemeldinger på, så ja, det går fint ann.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Når jeg fikk fødselsdepresjon begynte jeg å grine om noen sa et godt ord til meg, og om noen sa et vondt ord til meg. Gråt hvis bleiebøtta revna osv. Fikk ikke sove, klarte ikke å konsentrere meg. Satt hos legen og hikstegråt. Var fullstendig utslitt av søvnmangel og selvforsakelse over lang tid. Jeg tror mannen din enten er på randen til å bli utbrent eller at han har en depresjon. Kjempebra at han kommer seg til lege. Han må bare være 100 % ærlig med legen og ikke "pakke inn" følelsene sine. Anonym poster: 5c79ffa222be40286850ce6d42b473dc
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Takk for svar alle sammen! Jeg må innrømme at jeg blir litt bekymret, fordi han har aldri vært slik før. Han er en mann som ikke snakker så mye om hvordan han føler seg. Og som sagt, han er jo aldri syk heller. Tror nok han kommer til å pakke det litt inn ja, selv om jeg sa til han i stad at han ikke må "underdrive" når han snakker med legen. Det er jo ofte vanskelig å være åpen om at man er så sliten, og sikkert verre for endel av mannfolka som ofte skal være litt tøffe. HI Anonym poster: 6c10b22c76b541df6a21c028673d8b8d
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Jeg var hos legen i dag for akkurat samme greia knakk sammen i resepsjonen i hikstegråt. Så ikke den komme, men det sier jo mye om hvordan jeg har det. Fortalte hvorfor jeg har drt vanskelig, og hvilke symptomer jeg har. Vondt i skuldre, nakke/hodet, sover dårlig 4/5 timer i natten. Våkner i 4 tiden med hjertebank. Veldig sliten, ingen glede, blir helt nummen i kroppen når jeg parkerer på jobben. At jeg kastet opp i dag fordi jeg var livredd for ikke å få sykemelding. Sannheten, rett og slett. Glemte å fortelle noen symptomer, men ble i første omgang sykemeldt i 1 mnd. Mannen din trenger også hjelp. Hvis han syns det er vanskelig å fortelle, skriv det ned på forhånd og lever brevet til legen! Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Det hørtes ikke noe særlig ut Isola & lillegull. Så godt at du fikk en sykemelding slik at du har muligheten til å komme deg litt ovenpå igjen. Nå har mannen reist til legen, så sitter bare her og venter på en tilbakemelding. Han har ligget i sengen helt frem til nå, mens jeg og ungene har vært så stille som mulig. Og han fikk allikevel ikke sove. Så er spent på hva legen hans sier. Takk til alle som har svart HI Anonym poster: 6c10b22c76b541df6a21c028673d8b8d
kaklemor Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Utbrent eller deprimert er noe som slår meg når jeg leste om mannen din.. Håper han får sykemelding og kommer seg til igjen Lykke til og nyt julen sammen
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Uff hørtes ikke bra ut. Håper fastlegen tar affære og gir sykemelding! Hold oss oppdatert da Anonym poster: 5bf2402a48183d4fdde34377f6661d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå