Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Hva skjer om jeg ammer og går på yasmin p-piller? Sluttet i forrige uke med ammingen, kjenner det fortsatt er melk der, har starter på yasmin p-piller og nå er minsten syk og vil ikke spise noe... så lurer på å amme han? Anonym poster: afb77e4d225e658a97dc64058a15a352
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Hormonene i p-piller kan påvirke barnet. Minipiller, spiral og p-stav er det eneste anbefalte ved amming. Anonym poster: 74fa97342213b986256106e02517a838
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Jeg vil jo ikke ha i han skadelige hormoner... men er det skadelig i små mengder også? Bare et par amminger nå liksom og ikke over lang tid? Anonym poster: afb77e4d225e658a97dc64058a15a352
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Var vanskelig å finne ut noe om det, ja... Så vidt jeg ser er grunnen til at man ikke skal kombinere p-piller med amming at østrogenet gjør at man mister melken.. Det er jo i så fall ikke noe problem for deg, siden du egentlig har sluttet å amme. En annen sak er jo om det er bra for barnet å få disse hormonene i seg, men det er jo snakk om en begrenset periode mens barnet er sykt og ikke vil spise. Til noe helt annet, så er vel Yasmin regnet som den "farligste" p-pillen med tanke på blodpropp, men det vet du kanskje? Anonym poster: 7ca145ce59fe62a41000c807f16e4131
Tigerpote Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Det er vel Diane som er den farligste, eller Marvelon? Jeg TROR ikke det er farlig for babyen å amme, det er vel helst at det går utover melkeproduksjonen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Ja vet det, men jeg reagerer på alle de andre merkene jeg har prøvd av minipiller osv, ender opp med mensen stort sett sammenhengende i flere uker. med tanke på blodpropp så mente legen min at det var mindre fare siden jeg har brukt yasmin før og det har gått bra, de som får blodpropp får det som oftest de første månedene eller at de er i en risikogruppe. har jeg blitt fortalt. men nå gav du meg en litt ekkel følelse her, er egentlig veldig redd for blodpropp.. Anonym poster: afb77e4d225e658a97dc64058a15a352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå