Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 I vår barnehage hadde de år en gutt som Lucia. Han gikk foran med lyskrone på hodet. Synes det er flott at guttene også inkluderes. Hvordan gjør deres barnehager det? Anonym poster: 59e1b601f4b1881bc7b6542727cec836
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Hos oss var det ei jente i år, en søt liten afrikansk Lucia Anonym poster: 96ec76b2fe1a4e89c15fcb5340c42b52
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Har vel bare vært jenter her. Men sønnen min spurte igår om det gikk ann å være Lucia når man var gutt. Og da sa jeg at det går selvsagt ann
mamman til to gutter Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Hos oss er det en gutt og en jente som går foran i toget. En jente med luciakrone og en gutt med stjernegutthatt. Resten har bare glitter (og lue fordi vi feirer ute) på hodet.
Musemorbr / Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Så kult! Nå er jo Lucia en jente, men det er ikke noe i veien for at en gutt kan kle seg ut som jente. Men jeg mener at da må han ha riktig hodeplagg på.
Frenzia Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Klart det er greit med gutte-Lucia, barna trenger jo ikke å etterleve alle tradisjoner helt historisk korrekt, heller. Jeg er for likestilling, og jeg håper at når tannfeen dukker opp her at det er en gutt/mann. Og så håper jeg at det snart kan bli litt endringer i kongehuset, slik at Ari kan få tittel og kalle seg prinsesse. Knis...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Her er det en jente med luciakrone, og en stjernegutt som går foran. Jeg har litt delte meninger om dette, lucia var nå engang en jente, og jeg synes ikke vi tok skade av at det gikk en jente foran i toget. Det tror jeg ikke gutta brydde seg stort om heller Noen ganger kan "likestillingen" gå litt for langt.. Anonym poster: 884d4a4df6c5fe99ba55cc66e174e345
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Hos oss var det ei jente i år, en søt liten afrikansk Lucia Anonym poster: 96ec76b2fe1a4e89c15fcb5340c42b52 Ugh, ja, selvfølgelig....... Anonym poster: 299042299992a81f2c913e5f9fd6d455
Hildemor fra vest Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Fy så slem kommentar fra deg anonym 10.55 Kan tenke meg det var et nydelig skue;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå