Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Har et barn som støtt og stadig får småmark, opptil 4 ganger i året. og sånn har det vært siden hun var 3 år og nå er hun 9. Hun er den eneste som viser tegn til å ha det, men vi tar kur (vermox) alle sammen også etter en uke, men det går noen måneder så har hun det igjen. Nå begynner jeg å bli lei av den dritten. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? Har forklart innstendig at hun må vaske hender godt, slutte å tygge på alt mulig (jakke kanten, genser, blyanter- men det gir vel ikke mark?) Noen som har forslag på hva det er hun er i kontakt med? Kan småmarken bli imun mot disse kurene? Hjelp!! Anonym poster: 4fbec7f0824a7d190d44f2048eecea14
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Ikke spis snø eller dyremat, er det eneste jeg kommer på! Har dere dyr? Anonym poster: c7d58932eefa19e556c02d985db3daf9
Medulla Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Det er sånn at man kun får mark av å få i seg menneskelig avføring/bakeriene derfra. At man får det fra katten er en gammel myte og en grei unnskyldning. Kattens mark og menneskes mark er ikke det samme.
Medulla Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 http://www.lommelegen.no/artikkel/mark-i-magen
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Nei, vi har ikke dyr, men det er jo ikke samme type. Har sett et program en gang om at man kan få det av å spise møkkete snø og jord (jordrester på ting) Men tror ikke hun spiser snø, og det er litt rart at det kun er henne, (med tanke på jordrester på mat ol. Vi spiser jo den samme maten) Vet at det sitter i avføringen, men hun sier hun vasker hendene sine med såpe når hun har vært på do. Får begynne å stå ved siden av henne når hun skal vaske seg da så jeg er sikker på at det blir bra nok. Kjedelig! Anonym poster: 4fbec7f0824a7d190d44f2048eecea14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå