Gå til innhold

Krav på jordmorfølge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk nettopp vite at fødeavdelingen jeg vanligvis tilhører skal midlertidig stenges akkurat i det tidsrommet da jeg skal føde neste år, og jeg får da enten 1 t og 15 min kjørevei eller 3,5 t kjøring til nærmeste fødeavdeling.

Har jeg da krav på å ha med jordmor i bilen (enten privat eller ambulanse om det går så langt)?

Prøvde å google litt og det var et forslag opp om dette i 2009, som ble avslått. Lurer derfor på om det har skjedd noe nytt i den saken i det siste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har du ikke. Med mindre du har opplevd styrtfødsel tidligere, da?

Anonym poster: 8bf432b45b45da579de5cdce5bb90932

Skrevet

Nei, har ikke opplevd styrtfødsel.

Ahh, jeg blir så frustrert over at dem måtte stenge føden AKKURAT da jeg skal føde!

Ser faktisk for meg å flytte til det stedet som er lengst unna 2 uker i forkant for å få føde der, det er iallefall en storby.

Men lite praktisk gjennomførbart i grunn da.

Huff, alt man skal bekymre seg for....

Skrevet

Snakk med jm du går til nå, jeg fikk sykebil og følge av jmm med første det var da 1.5t til sykehuset. Kan være du får, men snakk med henne og ytre dine bekymringer.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Man må jo få det på et eller annet grunnlag? Jeg mener, det er jo ikke en menneskerett å bo i umiddelbar nærhet til sykehuset, mange har jo et stykke å kjøre...?

Jeg vet ikke jeg altså, bare noen tanker. Der mannen er fra f.eks, der må man kjøre 3 timer på dårlige veier over fjellet, og ingen får følge der med mindre det er et risikosvangerskap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...