Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Jeg fikk en tlf fra banken forrige dagen. Han opplyste meg om at huset var lagt ut for tvangssalg! Jeg skjønte ingenting, og visste ikke hva jeg skulle tro. Når jeg skjønte det var sant, begynte jeg å gråte og ble rådet til å ringe kemneren. Noe jeg så klart gjorde med en gang. De kunne opplyse meg om at lånet ikke var betalt på flere måneder! Samboeren min har lånet som sin del av utgiftene, mens jeg har husleie. Dette utgjorde like mye. Vi har fått ordnet med penger til å betale det skyldte og få saken avsluttet. Men skjønner ikke hvorfor han ikke har betalt? Vi har økonomi til det.. Kan ikke skjønne at han har klart å holde det skjult for meg... Han har heller ikke noe godt svar på hva det er brukt til, bare at det er til det dagligdagse!?!. Jeg elsker han, og vi har tre nydelige barn sammen, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg så dum og naiv, men samtidig klarer jeg ikke tanken på å gi slipp på ham. Har mye å tenke gjennom kjenner jeg. Har tenkt litt på det å ta over all økonomi, få inn lønnen hans på min konto osv. Men vet ikke om jeg bare er naiv som tenker det ville fungert! Hadde aldri trodd dette om han. Hadde dere vært villig til å gi en ny sjanse? Anonym poster: 671a86fd5a8878baf269911f1ea17064
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Jeg hadde ikke gått fra han. Men du må ta full kontroll. Dere må gå 6 mnd tilbake i tid og kartlegge hva han har brukt pengene på. Spiller han de bort?? Hadde blitt dødsforbannet. At han er så korttenkt at han risikerer å sette familien sin på gaten fordi han ikke tar kontroll er jo vanvittig! Men dette fikser du! Men du må fra nå av ha 100% kontroll på hans greier. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Vet ikke om jeg hadde klart å tilgi en som liksom skal ta ansvar, og så tvert i mot handle slik at han setter sin kone og sine barn på gata. Han må jo ha store problemer med å forstå realiteten her, jeg hadde blitt redd for at han var blitt gal. Ingen fornuftig person gjør sånne ting. Anonym poster: 0253aca4f619bd0fb03ddc82dd0e77eb
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Jeg vet ikke om jeg hadde klart å tilgi og gi det en ny sjanse, men en forutsetning for å i det hele tatt vurdere det, hadde vært at jeg fikk et klart svar på HVORFOR. Samt at han hadde lagt seg helt flat og overlatt all økonomisk styring til meg uten å klage. Anonym poster: d5c461861f197a9001bacaf4f196ee51
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Skjønner ikke hvilken husleie du snakker om? Kan han ha et spilleproblem? Dette må du finne ut av.. :/ Anonym poster: 420b8502afa08cde72a62397ea381dde
Stina <3 Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 For noen år siden fant jeg ut det samme med min mann. Han hadde brukt alle pengene på tull. Det resulterte i at jeg skal ha overført en viss sum hver mnd til min konto slik at jeg får betalt hans del av utgifter og hans del av sparing. Han sitter igjen med en grei sum penger som skal dekke hans utgifter. Har han brukt opp de blir det ikke mer før neste lønn på han. Dette fungerer fint for oss. Jeg hadde ikke reist ifra min mann for dette. Lykke til med deres avgjørelser.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Økonomisk og annet praktisk svik er mye verre enn annen utroskap. Anonym poster: f2da31f05e0e43af0fa67c215b140210
Gjest marie-s Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Som de andre sier så ville jeg har krevd å få full innsyn på hans konto, hva er pengene gått til. Jeg ville også snakket med banken om de har sendt ut purringer og eventuelt i hvem sitt navn og til hvilken adresse. Her sender da banken ut brev om man er forsinket en mnd så rart om det ikke er skjedd når det gjelder flere månder.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Få en oversikt på hva pengene er gått til, og krev full oversikt over kontoen hans. Dere må sette dere ned sammen og gå over hvilke utgifter dere har og hvordan dere skal bruke pengene. Nå må han få en sjanse til å vise han ikke skal kaste bort forholdet deres, for hvis han ikke vil være med på å jobbe sammen får du det bedre uten han. Anonym poster: 6b7f3ffad5acd2f6533aad644efec300
geitemarken Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Huff, skjønner veldig godt at du er helt knust. Noen har bare ikke økonomisk sans. Her må nok dessverre du ta tak og sjefe over økonomi. Dessverre mange som har vært i din situasjon ( jeg har flere i familien uten økonomisk sans). Han kan ha mange gode egenskaper selv om han ikke takler det økonomiske Tror du tenker helt rett med tanke på å styre økonomien, men han må være med på at slik må det være. Om han ikke går med på det så ville jeg ha gått. Det er mange som får livene sine nærmest lagt i ruin om man ikke har kontroll på økonomi. For å si det slik: luksusfellen på tv 3 er jo solskinnshistoriene. Sett hardt mot hardt og ta kontroll. Kontakt banken si at du må få beskjed om misligholdelse.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. desember 2012 #12 Skrevet 13. desember 2012 Jeg hadde ikke gått fra han. Men du må ta full kontroll. Dere må gå 6 mnd tilbake i tid og kartlegge hva han har brukt pengene på. Spiller han de bort?? Hadde blitt dødsforbannet. At han er så korttenkt at han risikerer å sette familien sin på gaten fordi han ikke tar kontroll er jo vanvittig! Men dette fikser du! Men du må fra nå av ha 100% kontroll på hans greier. Dessverre. Du skrev nøyaktig det jeg skulle skrive, så jeg signerer her! Du må bare kreve at lønna hans går inn på din konto sånn at utgiftene deres blir betalt. Så får han heller få "lommepenger" til å dekke sine egne ting! Som andre skriver: Sett hardt mot hardt!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 Spør om han har brukt pengene på horer. Vet om en som stjal penger av kona si til det formålet. jeg tuller ikke. Anonym poster: 62e7b367f60ceca95c8788f8ecfa95af
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 Spør om han har brukt pengene på horer. Vet om en som stjal penger av kona si til det formålet. jeg tuller ikke. Anonym poster: 62e7b367f60ceca95c8788f8ecfa95af Sjekk om han har store kontant uttak! Anonym poster: 62e7b367f60ceca95c8788f8ecfa95af
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 Takk for svar dere. Har satt oss ned og pratet om dette nå. Jeg har sjekket alle kontoutskrifter, og han et gått med på at jeg skal få alle hans penger inn på min konto. Jeg skal gi ham ukepenger slik at han ikke bruker opp alle pengene i begynnelsen av mnd. Tror det blir en grei løsning. Tilliten tar det nok tid å bygge opp igjen. Når det gjelder banken har jeg snakket med dem og kemneren som begge har sendt ut mange purringer osv i hans navn, siste to i mitt navn. De har dessverre ikke nådd meg. Da samboer alltid er først i postkassen, skjønner jo hvorfor nå! Lånet står på ham, med meg som "medlåner" eller hva det heter. Derfor det hovedsakelig har gått til ham. Jeg håper det ordner seg for oss. Tusen takk for gode svar. Det hjelper å høre at jeg ikke er helt håpløs som gir ham en ny sjanse. Så får tiden vise om vi klarer oss gjennom dette. Anonym poster: 671a86fd5a8878baf269911f1ea17064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå