Anonym bruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Når du og mannen krangler hvordan klarer du å legge ifra deg sinnet?? Jeg er litt småsur ennå... Kan ha noe med å gjøre at vi kranglet da jeg var på tur bort. (Skal være borte noen dager) Anonym poster: 9df1c12beeb9498c2c94f17dc1eb7697
beccis'en Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Jeg er ikke lang sint som person. Men har også en regel om at jeg aldri vil legge meg før alt er ordnet opp, eller at den ene drar før det er ordnet opp i. Men det kan så klart ikke alltid gjennomføres. Har ikke noen bedre råd enn det:).
Gjest Heartbroken Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Jeg er irriterende kortsint! Kan være rasende når jeg går ut av rommet, men etter en tur på badet eller kjøkken så har jeg ofte glemt hele greia. Det skyldes nok gullfiskhukommelsen min noen ganger er den en velsignelse og noen ganger bare irriterende.
Elsker jenta mi<3 Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Jeg er også kortsint heldigvis:) Men mannen min er mer langsint, så hvis vi krangler på ettermidagen eller kvelden er han som regel ikke bli før neste morgen:( Jeg tror man egentlig må prøve å snakke om, å fokusere på noe positivt etter en krangel. Da tror jeg humøretkommer letter tilbake:)
geitemarken Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Jeg er dessverre langsint (en av mine dårligste sider) om jeg blir skikkelig sint. Jeg må rett og slett sove for å kunne legge det fra meg. Sånn generelt må jeg sove for å bearbeide ting. Om jeg har vært med på noe tøft psykisk kjenner jeg at jeg blir stuptrøtt og MÅ sove, når jeg våkner har jeg det mye bedre og har da ofte løsning på ting. Jeg jobber mye i søvne på det mentale planet tror jeg.
Opp og ned er like langt Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Jeg er den sure her i huset, mannen min velger sine kamper og er den mest tålmodige sjel i hele verden! Om han blir sint eller sur, så stikker han bare på trening.. Han trente MYE da jeg gikk gravid nå Han er flink til å prate om ting, og jeg legger fra meg sinnet når jeg har gått så lenge at jeg føler meg dum... Da tar vi en kjapp prat og fortsetter som før:) Har ingen grunn til å gå å være sint eller sur heller...
Mama Christmas Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Jeg er dessverre ganske så langsint av meg, og kan i noen situasjoner gå og surmule over ting i dagesvis. Heldigvis er mannen min en tålmodig sjel og har lært meg endel om det å 'bli ferdig' med ting. Hos oss hjelper det å ta en liten pustepause fra hverandre når vi har diskutert og fortsatt er uenige, og så tar vi opp tråden etter en liten halvtime og får pratet rolig ut om hvorfor vi mener som vi gjør, uten å avbryte hverandre. Enten så blir vi enige da, eller så inngår vi et kompromiss, så vi skal bli ferdige med saken. Og så er alt som før, og selv ikke jeg er sint lenger da Hvis du fortsatt er sint, hvorfor føler du at du er det? Føler du at du ikke har blitt hørt, eller er det utfallet av krangelen som ikke ble som du ønsket? Eller er det noe annet? Prøv å tenk på hva det er som gjør at du ikke er ferdig med det, og ta det derfra. Hvis det ikke var noe viktig dere kranglet om, og mannen din antakeligvis har glemt det når du kommer hjem, så ville jeg prøvd å legge det bak meg. Gå løs på dyne og pute på soverommet, bann i dusjen og skriv et sint brev som du så river i fillebiter. Tenk mange stygge tanker, og luft de så ut av hodet. Finn så fram mannens mange gode sider, tenk på alt han gjør for deg og hvor fint dere tross alt har det sammen. Og prøv så å legge vekk sinnet ditt, for krangelen er tross alt bare en fis på vidda, den har så lite å si i den store sammenhengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå