piranha Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Hvis en har jobbet i 100% stilling frem til 30.juni, og går over i 50% stilling fra 1.juli, hvor mange feriedager har en da krav på i løpet av ferieåret? I mitt hode har jeg kommet frem til 18(19), men er det riktig? Noen kloke hoder som kan hjelpe meg? Dette er innen samme bedrift, og har ikke byttet arbeidssted eller stilling, kun gått ned i stillingsprosent:) På forhånd takk:)
HTC Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Du har krav på samme antall feriedager, men tilsvarende redusert betaling som din stillingsprosent tilsvarer. I ditt tilfelle 50%
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Feriepengene utbetales i forhold til intkten året før, ikke stillingsprosenten du har i ferieåret. Du har krav på like mange ferieuker om du jobber 50% som om du jobber 100%. Når du jobbet mer i 2012 enn i 2013 vil du derfor få mer utbetalt når du har ferie enn når du er i jobb. Anonym poster: c9c51b099da963e80d8594e5ab9c4d8e
piranha Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2012 Takk for svar, er klar over dette med inntekt og slik,men "problemet" er det at det kun er tatt ut 10 dager ferie inneværende år. Vikariatet går ut 31.desember, og de resterende feriedagene skal utbetales i lønn. Arbeidsgiver mener jeg har krav på 13 dager lønnet ferie, men det kan vel ikke stemme når jeg jobbet 100% første halvår, for så å gå ned i en 50% stilling siste halvår?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Har du fått utbetalt alle feriepengene dine? For da har de vel trukket deg for forventet ferie også, så da er det jo bare å sjekke hvor mange dager du har blitt trukket ferie for, og så trekker du de 10 dagene du har hatt fra beløpet, så skal du ha utbetalt resten.
piranha Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2012 Har du fått utbetalt alle feriepengene dine? For da har de vel trukket deg for forventet ferie også, så da er det jo bare å sjekke hvor mange dager du har blitt trukket ferie for, og så trekker du de 10 dagene du har hatt fra beløpet, så skal du ha utbetalt resten. Det har jeg, så da har de nok trukket forventet ferie også... Skal sjekke lønnslippen å se hva som står, ble bare litt usikker når de begynte å snakke om antall dager osv. Takk for hjelpen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå