Gå til innhold

Tanta Lucia-kjolebånd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk innom en butikk og spurte etter rødt bånd til Lucia-drakta, og dama smilte vakkert og sa at de hadde ferdige pakker med bånd til nettopp dette formålet, og jeg smilte vakkert og lykkelig tilbake, betalte og dro hjem.

Og her står jeg med en 3 meter papirlignende knirende og krøllete greie, 5 cm brei, og lite medgjørlig til å knytte søtt Lucia-belte med. Og vi skal opp flere timer før vi pleier i morgen og gå i Lucia-tog. Jeg skjønner søren ikke hva jeg skal gjøre med den krøllete greia nå, så jeg antar at jeg ikke kommer til å skjønne det spøtt grytidlig i morgen.

Noen som vet hva jeg snakker om, og har noen tips for å få dette pent?

Videoannonse
Annonse
Gjest cunning stunts
Skrevet

Juletreglitter funker alltid. Overalt. Hår eller belte.

Ellers har jeg aldri møtte denne tanta til Santa, men hu er sikkert et ålreit dyr.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen tips angående båndet du har kjøpt, men hvis du ikke får det til å bli fint kan du evt. se om du har et glitterbånd liggende blant julepynten som du kan bruke i stedet? Det brukte vi når jeg var liten, og det kan bli veldig fint, synes jeg. :)

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Her er det juleglitter som skal på! Rotet i Julepynten til bestmor i går så her er det 40 talls glitter for alle penga!

Har du ikke det kan du bruke sånn gavebånd vet du i sølv =) Hehe det hadde jeg i håret et år jeg var Lucia funker som pokker! Man tager det man haver sier alltid min mor.

Skrevet

Bruk som de andre sier, glitter. I banehagen til ungen har alle fått beskjed om å ta med litt juleglitter til å ha i håret og knyte rundt livet. Er vel også bare selvest Santa Lucia (hun som går først) som skal ha rødt bånd. Men ser eller ikke at det er noe problem at hun har glitter rundt livet.

PS. Du får hilse tanta til Lucia :)

Anonym poster: 15b87305efc1a89fda8a57b33b2da20c

Skrevet

PS 2, og ungen min går ikke i banehage, men BARNEHAGEN....

Anonym #5,

Skrevet

Ja, det er liksom det jeg har gjort de siste årene, taget hva jeg har havet. Men i år skulle jeg prøve å gjøre det mer skikkelig, siden lillesnupp ble fornærmet over å være den eneste uten rødt bånd i fjor. Jeg har heldigvis sånn ufyselig glitterbånd liggende, da dette er et krav å ha i hus dersom man lever etter "tager hva man haver"-regelen. Men jeg har allerede gitt snuppa forhåpninger om rødt bånd... Synes jeg ser for meg hvordan jeg skal argumentere for dette i den tilstanden jeg kommer til å være i på rette tidspunkt i morgen tidlig...

Skrevet

Hun er forresten reserve-tanta Lucia, og hun som ble trukket ut til å være 1. Lucia er sjuk, så skal ikke se bort i fra at hun i morgen kommer til å gå først i toget med krøllete papirbånd og skråle "Tanta Lucia" for full hals. Mulig jeg må prøve å ødelegge alle illusjonene hennes om denne tanta på vei bort i morgen.

Skrevet

Hun er forresten reserve-tanta Lucia, og hun som ble trukket ut til å være 1. Lucia er sjuk, så skal ikke se bort i fra at hun i morgen kommer til å gå først i toget med krøllete papirbånd og skråle "Tanta Lucia" for full hals. Mulig jeg må prøve å ødelegge alle illusjonene hennes om denne tanta på vei bort i morgen.

He he he.... Tror jeg må gå å legge meg jeg, er nok overtrøtt nå. Syntes denne tråden ble litt (veldig) morsom. Ser for meg dattera di synger TAAANTA LUCIA av full hals....

Anng. båndet. Er det litt stivt? Kanskje du kan prøve å brette en knute? I stedet for å knyte det. Lage en knute nesten som om du lager en slipsknute. Bare en rar idè fra meg....

Hilden anonym over her (ja, hun som sliter med r-en i barnehagen)

Skrevet

For å slippe å lage en ny tråd: bruker man glitter rundt magen på gutter også?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tanta Lucia - det er det mest bedårende jeg har hørt :)

Skrevet

For å slippe å lage en ny tråd: bruker man glitter rundt magen på gutter også?

Blir det noe til overs etter knyteforsøkene mine, så kan jeg knytte et slips til dem. Til onkel Lucia...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...