Gå til innhold

Er man trygg hvis man gjør dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen etter endt pillebrett, som vanlig. Hadde sex da jeg hadde mensen (for man skal jo være trygg under mens-uken også), MEN jeg startet ikke på nytt pillebrett på grunn av en operasjon. Var da sexen under mens-uken utrygg? Må man begynne på nytt brett for at mens-uken skal være trygg?

For nå har jeg ventet så alt for lenge på mensen, og plutselig begynner jeg å tvile på om det var trygt å ha sex i begynnelsen av mens-uken. Hjelp?

Anonym poster: e3092ee9d662425729f94719f0546ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har sex i mensenuka og uken etterpå tar du ikke ppille? Det er jo ikke slik at kroppen tenker at "åja, startet du ikke med ppillen idag? Da går jeg tilbake i tid og gjør deg gravid siden du hadde sex uten prevensjon den uka."

Anonym poster: 765ff41a9f427b7845473787c08a9859

Skrevet

Hvis du har sex i mensenuka og uken etterpå tar du ikke ppille? Det er jo ikke slik at kroppen tenker at "åja, startet du ikke med ppillen idag? Da går jeg tilbake i tid og gjør deg gravid siden du hadde sex uten prevensjon den uka."

Anonym poster: 765ff41a9f427b7845473787c08a9859

Hehe, nei takk for svar, det var jo det jeg trodde, at jeg har vært trygg den uken :) men har vært sånn i tvil nå siden jeg venter sånn..

Anonym poster: e3092ee9d662425729f94719f0546ad1

Skrevet

Du kan bli gravid om du ikke starter jo! Det er derimot svært lite sannsynlig. Årsaken er at sædcellene kan overlever lenge i kroppen din, og om du dermed har en tidlig EL (som ikke ville kommet om du starter på nytt brett) kan egget befruktes. Har aldri hørt om noen som har opplevd dette, men det kan absolutt skje, så ta en test du!

Skrevet

Man kan bli gravid nårsom helst i løpet av en syklus, det er derfor man ikke anbefaler sikre perioder som prevansjon hvis man ikke vill ha flere barn!

Anonym poster: 8502360ed65f03dfacff39c7a9ee0661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...