Gå til innhold

Engangsstønad om man mister barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om man mister barnet i f.eks uke 37, og man har mottatt engangstønad fra nav? Vet at det er liten sannsynlighet at noe går galt så sent, men det kan jo skje. Må man betale tilbake da? Mye av pengene har jo gått med til utsyr og er jo ikke mulig å få alt tilbake. Er jo ikke penger man har lyst til å tenke på i en så trist situalsjon

Anonym poster: 82461a388a373e7a196b8622b96d1de9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg usikker på,for har aldri vert gravid før,men synes det er rart hvis Nav krever pengene tilbake hvis foreldrene er oppe i en så fæl sted i livet

Skrevet

Disse pengene tror jeg man får uansett så lenge man har papirer på at man er forbi svangerskapsuke 26. De er egentlig ment som lønn de obligatoriske permisjonsukene, så jeg er ikke helt sikker her altså.

Skrevet

Vel, med nav kan man jo aldri vite. Håper ingen av oss finner det ut heller

Skrevet

Man kan få engangsstønaden utbetalt fra uke 26, og mister man etter det beholder man pengene.

Skrevet (endret)

Man beholder pengene. Fordi man gjerne trenger tid på å komme seg etter å ha mistet. Dersom man har rett på foreldrepenger har man fremdeles rett på 33 uker permisjon om man mister etter uke 27.

RED; OBS.....33 uker var visst bare om du er ansatt i staten. Ellers er det riktige 6 uker.

Endret av T82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...