Apple80 Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Kan dere gi meg noen eksempler på rutiner? Jeg vet at mange mener man ikke kan lage rutiner før de er 3 mnd,men jeg ser jo også at mange mener de har fått det til,så det skader vel ikke å prøve?? Og hvis man ikke tar med bading som en del av kveldsrutinen,hva blir rutinen da? Vi har ikke badebalje på badet,så det er litt masete å bade hver dag..
Bustetroll Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Rutiner er jo noe man lager selv, så at det ikke skal gå før barnet er 3 mnd er vel bare tøv.. Kan ikke si vi har så mange rutiner selv, men dagene går jo i det samme, og ca til samme tid hver dag. Det blir jo ofte en rutine i alt man gjør uansett Her sover vi en time ekstra etter mannen dratt på jobb, så er det mating. Så sitter hun i vippestolen mens jeg tar oppvask og går tur med hunden og tar en dusj. Der sitter hun til hun er sulten igjen, så er det mat på nytt. og sånn er egentlig hele dagen.. Har en rolig og snill baby, så er nesten som om hun ikke er her på dagen:p Sitter å koser seg i stolen sin. Bader ikke hver dag vi heller, har ikke balje,. Så legger hun seg sammen med oss i alt fra 22-00 tiden da får hun også siste måltid rett før hun sover. Så våkner hun ca kl 5 - 7 for en flaske til, deretter sover hun til vi står opp.
Lisse_01 Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Ja det er bare tull. Gutten vår er 2,5 mnd og har har rutiner i flere uker. 1830 stelles han. Tar på pysj, gir tran og koser oss. Så inn og ammer liggende i mørket på soverommet. Legger han i sengen etter det, og går ut. Så sover han til ca 3-4. Ammer igjen i mørket og skifter bleie. Så legger han igjen. Sover til 7-9 tiden. Sånn har vi hatt det i sikkert 5 uker, og det funker. På dagen sover han noen dupper her og der
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Så fremst babyen ikke har kolikk så er det klart man kan ha rutiner tidlig Kan jo ta minstemann som eksempel, han er nå 4,5 mnd men har fra han ble født fulgt søsknene sin døgnrytme Men tror det viktigste er å signalisere til babyen overgangen fra dag til natt, med å f.eks kle om til pysj og legge babyen i deres eller sin seng, alt ettersom hvor h*n sover nattestid. Om babyen sover i vugge/vogn på dagtid, så legg den i seng når det er natt, f.eks klokken 19. Jeg har brukt å synge nattasang og si god natt, mamma er glad i deg osv. Lillemannen har lagt seg samtidig med storesøsknene på 2,5 og 4 år og hatt natt når det er natt Håper dere har det bra
Apple80 Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2012 Hvis Jan skal legge seg kl 19, må vi da stå opp kl 07? Nå pleier vi å stå opp mellom 9 og 10. Og på kvelden gråter han fra kl 21 til 23 og noen ganger til 24-01-02.. Han får ikke til å sovne. Kan det hjelpe å legge ham tidligere tro??og må man da stå opp tidligere også?
Apple80 Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2012 *det skulle stå han ikke Jan.. .
November-spire-79 Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Tulla her har en rutine på at hun sovner ca,02 hver natt. Så sover hun 3,4 eller 5 timer før hun våkner igjen Ellers er det ikke noe system annet enn at hun sover bedre på formiddagen enn på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå