Gå til innhold

Overspising! Hvordan slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare ha mer og mer, selv etter at jeg er mett. Eier ikke kontroll. Det går fint hele dagen og så spiser jeg i smug om kvelden. Er ikke så veldig overvektig ennå, men er misfornøyd med min egen kropp. Hvordan snu trenden?

Anonym poster: 17159ca8a23a00bc9eea6ce9380ae9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å klage. Jeg er sånn hele døgnet, jeg. Overspiser...er 40 kg overvektig. Søker hjelp nå!

Anonym poster: 8168f1bdd68a4d1091c081416bf38883

Skrevet

Bor du sammen med noen? Jeg bestemte meg for at jeg fikk lov til å spise alt jeg ville, bare noen så på. (sunn mat i normale mengder kan jeg spise alene)

Etter det har det gått mye bedre, vet jo ikke om det funker for deg, selvfølgelig.

Men nå spiser jeg bare om kvelden i selskap med mannen, og da holder jeg meg til normale porsjoner..

Anonym poster: 8e2aa630547e5673978b81ed6c6a5a98

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til en lege som også kan kost- og ernæring, evt en dyktig ernæringsterapeut. Uansett bør du ta deg en tur til legen for å få ta alle blodprøver i tilfelle du mangler noe. Enkelte underskudd ernæringsmessig kan faktisk gi overspising som symptom. En annen ting er hvordan blodsukkeret ditt er, er det ustabilt så er det noen som også sliter med overspising.

Disse tingene trenger selvfølgelig ikke å være årsaken til at du overspiser, men du bør få sjekket det for å utelukke det.

Hvis det er psykisk så kan du få hjelp av psykolog eller lignende.

Gjør noe med det nå, det er mye enklere å gjøre noe med det nå enn om du har lagt på deg masse og blitt veldig overvektig.

Lykket til!

Anonym poster: e89d2b231d3836b4554d38dbcca3dd5c

Skrevet

Det er tydelig at spisingen din ikke har noe med sult å gjøre. Tenk over hva du føler når du "må" spise noe. Kjenn på følelsen og forsøk å finne ut hva du kompenserer for når du trykker i deg mat.

Jeg spiser når jeg er lei meg og har det tungt, men når jeg har det bra, så spiser jeg ikke mer enn jeg trenger.

Det er merkelig at mat har så mye med følelser å gjøre, men så er det mange stoffer i maten som gjør hjernen fornøyd, så det er ikke så rart heller.

Uansett må du enten finne ut av dette på egen hånd NÅ, eller så må du søke hjelp.

Og gjør det for all del før du får en belastende vekt i tillegg til hva som tydeligvis allerede plager deg.

Anonym poster: 07c1bf78a4a0a936760ab9fa2cfdf966

Skrevet

Ja, jeg spiser mer akkurat nå fordi jeg sover lite og har tre små barn, hvor to av dem er under ett år. Er sliten og søvnløs og trøster meg med alt godt.

Skrevet

Gå i terapi.

Anonym poster: 09b12bbb352254aad308ed013f3399e3

Skrevet

Ja, jeg spiser mer akkurat nå fordi jeg sover lite og har tre små barn, hvor to av dem er under ett år. Er sliten og søvnløs og trøster meg med alt godt.

Jeg tror du trenger energien mentalt, p.g.a. søvnmangel. Jeg hadde det akkurat likedan i fjor på denne tiden. Da hadde jeg 3 små på 0, 2 og 4. Når de begynte å sove, sluttet jeg å spise. Det ble en jobb å kvitte meg med 10 overflødige kilo, men nå har jeg det mye bedre. Har du vært sånn før? Eller er det noe som har kommet med barneflokken?

Anonym poster: 8e2aa630547e5673978b81ed6c6a5a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...