Gå til innhold

Angrepille, men posetiv test


Mammamiatia

Anbefalte innlegg

Tok angrepille då me haddeeg uhell. Har ein liten på 10mnd og nå komme alle symptomo, kvalm,svimmel,hodeverk,diare,bekkenløysing! Fryse, osv. Hadde ikkje rekna me posetiv test men tanken sl meg når alle symptomo dukka opp, kan da ver farlig for ungen at eg tok angrepille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dette svaret på lommelegen.no :)

 

"Angrepillen fungerer ved å hindre egget i å utvikle seg og forhindrer egget å feste seg i livmorslimhinnen og fortsette å utvikle seg der. Men egget ditt har tydligvis nådd og feste seg og har nok etterpå utviklet seg normalt, til tross for den store hormonpåvirkningen. Det kan være en viss fare for graviditet utenfor livmoren, spesielt hvis du har hatt det før. (Da bør du kanskje be om en tidlig ultralyd for å få forsikret deg om at det ser normalt ut.)

Men det viktigste for deg nå er å vite at det ikke finnes noen indikasjoner på at det skulle være farlig for fosteret at du har tatt angrepillen i det du ble gravid."

http://www.lommelegen.no/legesvar/kan-angrepille-og-vaksine-skade-fosteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to :-)

Jeg tok angrepille etter en liten uhell, men den hjalp ikke. Har 2 barn 8 og 2 år og de krever sitt. Har akkurat samme symptomer som du beskriver.

Når har du termin?

 

Håper at alt ordner seg hos deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...