Gå til innhold

4+3 og bekkenløsning!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp har allerede fått bekkenløsning, og er bare 4+3 :( har en liten på 10 mnd og lurer på hvordan dette kommer til å gå :/ er så slitn og har så vondt, kvalm konstant og føler jeg har influensa noe jeg ikke har :/ noen gode tips motas med takk?!

 

Anonym poster: 0dcdb72757b65a632b61d598cac82a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg er 5 uker i dag, og har hatt omfattende bekkenproblemer siden forrige fødsel for 14 md siden.. Har to barn på 1&3 også. Det på 1 har jeg hjemme. Er 100% sykemeldt.

 

Du må ta dette alvorlig, og tilrettelegge hverdagen din! Du må prøve å finne en måte å holde deg innenfor smertegrensen på.

 

For meg innebærer det at mannen lager frokost før han drar, slik at jeg steller meg og barna, og deretter kan sette meg ned å spise. Så slapper jeg av litt på sofaen men barna leker (i et barnesikkert allrom),før jeg kjører eldste i Bhg.

Så slapper jeg litt av i sofaen igjen, før jeg triller minste i vogna så hun sovner i ca 15 min (min daglige gå-trim:)

Deretter slapper jeg av igjen.

Så trener jeg styrke 1 time på stua 3-4 av dagene i uka. (De andre dagene rydder jeg litt/vasker litt klær.

Så slapper jeg litt av.

Så henter jeg eldste i Bhg

Slapper av

Lager enkel middag mens jeg sitter på stol

Mannen kommer og er med å dekker på.

Mannen rydder, jeg slapper av.

Så går vi ut, jeg sitter ofte på lekeplassen m barna.

Så slapper jeg litt av

Spiser kvelds, legger barna.

Og slapper av ;)

 

Mannen vasker huset og handler. Julegaver er kjøpt på nettet ;)

 

Jeg har pleid å være veldig aktiv! Men slik som dette må hverdagen min være for at jeg skal holde meg mest mulig smertefri ;)

 

Bare spør om du lurer på noe konkret. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+3 i dag og her kom bekkenløsningen gitt... Den kom i uke 5 forrige gang og jeg har slitt siden forrige fødsel! Har en 1-åring fra før! Sist hadde jeg store problemer fra uke 5 til rundt uke 19-20, deretter hadde jeg (heldigvis) noen uker der jeg nesten kunne løpt maraton. Så ble jeg avhengig av krykker igjen i uke 30... Krysser fingrene for at jeg klarer å holde dt i sjakk. Nå skal det i alle fall trenes slik at jeg gjør mitt for at det ikke blir verre. Har en fantastisk fysio i nærheten som har jobbet med bekkenløsning siden 1983 og som har gravidgrupper to ganger i uken (i tillegg til barseltrening med babyen i 6 mnd etter fødsel). Gravidtreningen består av gange med staver ute i ca 40 min og deretter 45 min styrketrening inne. Kunne knapt gå da jeg kom dit første gang, men man yter etter evne. Etter bare noen treninger ble jeg bedre og bedre...! Anbefaler deg å kontakte fastlegen din og få en henvisning til fysio :-) lykke til!

 

Anonym poster: 9fa3c3a8f925ffbbc08dc14febb4cbb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 i dag og har slitt med bekkenløsning i ca 1 uke nå. De siste dagene har det forverret seg kraftig, sliter med å gå nå. Dette er min første graviditet og jeg hadde ingen anelse om at det var mulig å få bekkenløsning så tidlig! Så kjenner jeg er ganske fortvilet nå.

Jeg har tenkt litt på det med fysioterapi, kan man starte med det så tidlig i svangerskapet? Har jo hørt at man helst ikke skal ha massasje så tidlig. Eller er det kanskje lurt å starte med behandling/ trening så tidlig som mulig for å prøve å unngå at det forverrer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 i dag og har slitt med bekkenløsning i ca 1 uke nå. De siste dagene har det forverret seg kraftig, sliter med å gå nå. Dette er min første graviditet og jeg hadde ingen anelse om at det var mulig å få bekkenløsning så tidlig! Så kjenner jeg er ganske fortvilet nå.

Jeg har tenkt litt på det med fysioterapi, kan man starte med det så tidlig i svangerskapet? Har jo hørt at man helst ikke skal ha massasje så tidlig. Eller er det kanskje lurt å starte med behandling/ trening så tidlig som mulig for å prøve å unngå at det forverrer seg?

du får nok uansett ikke Masasje. Men du bør gå! Du kan få tilrettelagt treningsprogram som kan hjelpe deg. Og du kan få veiledning til hvordan du skal forholde deg. Har du bekkenløsning bør du ta tak i problemene så kjapt som mulig. Det gir deg større sjanse til å klare deg gjennom svangerskapet best mulig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Pga bekkenløsning iforrige svangerskap begynte jeg hos manuell terapaut i uke 7 - føre var. I uke 10 kom det for fullt og jeg har vel bare gått oppover i sykemeldingsgraden. Krykker brukes, bassengtrening hver uke og akupunktur. Nå har jeg kastet inn håndkle og blitt 100% sykemeldt. Sånn er livet dessverre. Men alt for å virke hjemme. Er i uke 26 nå tror jeg...min profil viser en uke feil tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...