Gå til innhold

Bursdagsselskap i morgen.. 2/18 har svart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig irriterende at ikke foreldrene gidder å svare om barna kommer eller ikke, aner jo ikke hvor mange vi skal regne med kommer!!

Anonym poster: 27537b3292cae72ad1ec25570909a7f3

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva skrev du i innbydelsen da? Jeg tar det alltid som at de som ikke svarer, de kommer.

Skrevet

Trodde det bare var vanlig å svare om man IKKE kom...

Anonym poster: 9be48e9184762f80c8b27d47cdfd486c

Skrevet

Det kommer vel ann på hvordan du formulerte deg i innbydelsen. Allikevel syns jeg folk er generellt dårlige på tilbakemeldinger når det sendes ut invitasjoner uavhengig av hva det står i innbydelsen..

Anonym poster: f29c502e4ac55f0af95fa3954438b1ab

Skrevet

De fleste tror sikkert at de kun skal gi beskjed hvis de IKKE kommer, det er det som er vanlig ved invitasjon til barnebursdager.

Anonym poster: b97d2976f7c18859bbaef7d22a94dde2

Skrevet

Er vel mest vanlig å gi beskjed om man ikke kommer ja. Husker en gang vi arrangerte selskap for et av barna, og vi hørte ingenting fra noen, verken om de kom eller ikke, klokken nærmet seg tidspunktet, og vi ble litt bekymret for om det kom noen, hadde vært utrolig kjedelig for barnet om ingen kom. Men jaggu kom ikke alle sammen på slaget selskapet startet. Så hadde ikke bekymret meg så mye helt ennå :)

Skrevet

Jeg skriver alltid at de kan gi beskjed om barnet kommer eller ikke, men det er en god del som hverken gir beskjed eller dukker opp. Litt dumt når man ikke vet hva man kan forvente.

Et år skrev jeg at de som ikke kommer må gi beskjed, og fikk melding fra to, mens det faktisk var hele ti som ikke kom (seks som kom). Etter det har jeg helgardert.

Anonym poster: 17dfc85d65829c56795fb336a8e6a266

Skrevet

Skrev i invitasjonen : "Gi beskjed om du kommer eller ikke"

Kan vel ikke feiltolkes det vel?

Håper det kommer noen flere enn de 2 som har svart, ellers blir det veldig dumt for gutten min, men det gjør nok det :)

Anonym poster: 27537b3292cae72ad1ec25570909a7f3

Skrevet

En innbydelse kan bli liggende i sekken, så jeg skriver alltid at de må gi beskjed om de kommer eller ikke. Har jeg ikke hørt noe 2 dager før selskapet, sender jeg en mld og spør om barnet kommer.

Skrevet

Skal ha barneselskap for 9 åringen klokken 1700 idag. Skrev også på lappen at de måtte gi beskjed på nr ---- hvis de IKKE kunne komme. Ingen som har gitt beskjed, så da må en bare forberede seg på 18 gutter som skal løpe rundt.

Er vel mest vanlig å gi beskjed hvis de ikke kommer, men har hendt her i huset at vi foreldre får bursdagslappen etter at selskapet er over...

Skrevet

Vi hadde barnebursdag og forrige uke og skrev at de skulle gi beskjed uansett. Fikk nesten ingen tilbakemeldinger bortsett fra de som ikke kunne komme.

Men alle dukket opp, folk er så vant til å bare si fra når de ikke kommer og finleser ikke invitasjonen.

Har bomma på det selv og sett det i siste liten at vi skulle gi tilbakemelding uansett.

Skrevet

Jeg er for tiden utrolig distré, og har glemt å svare og glemt selskapet, huff ikke noe moro.

Men ungen vil IKKE på bursdagsselskap da, så han er glad jeg glemmer det.

Anonym poster: 932dda6d75d86923b25eb594fcc0985e

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemstilling her for noen uker siden. 3 som gav beskjed om at de ikke kom, 6 som ga beskjed om at de kom mens de resterende 5 hørte vi ingenting fra. Litt irriterende i grunn. Jeg skrev det samme som deg: gi beskjed om dere kommer eller ikke. Det er jo også en forsikring på at de har mottatt invitasjonen.

Skrevet

Send en sms til de som ikke svarer og be om svar.

Anonym poster: 226d34f276c4c7b2ed87c6818789ee1f

Skrevet

Hvis ikke du vil ringe rundt og høre, evt få gutten til å høre i bhg/på skolen, så er det nok ikke så mye å gjøre annet enn å vente og se hvem som dukker opp.

På neste invitasjon ville jeg føyd til "S:U: innen xxx (dato). Ike mottatt svar innen to dager før selskapet vil anses som at barnet ikke kommer og det vil ikke bli regnet med mat, kaker o.l. Med vennlig hilsen ... osv"

Da får de som ikke gir beskjed i alle fall en advarsel om at dere ikke kan beregne mat til folk dere ikke vet om kommer eller ei.

Alternativt får du sørge for å få fatt i mobilnr til foreldrene til alle som er invitert, og så får du purre per sms på de som ikke svarer innen fristen.

Skjønner godt at det er irriterende å ikke vite hvor mange man lager mat til, og i dagens samfunn burde det ikke være vanskelig å plukke opp mobilen og sende en sms. I eldgamle dager da jeg var liten måtte vi krysse av på en slipp og levere tilbake til den som skulle ha bursdagen. Men likevel klarte de fleste å gjøre det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...