Gå til innhold

Hvordan får tid til alt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor til 2 barn i skolealder. Alt skal rekkes, julepynting i hemmet, baking, juleverksted + andre fritidsaktiviteter....

Jeg jobber 100% og er ikke hjemme ca. kl.17.00. Da er det middag og lekser + følge barna til fritidsaktiviteter de dagene de skal.

Barna pleie å være til sengs kl. 21.00.

Desember er en stressende måned!!!!

Hvordan får dere tid og ork til alt???

Gir meg gjerne tips...

Anonym poster: dc45f76995d7eeaaabb9189c88dc88c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får ikke tid til alt, vi må prioritere ;)

Nå er ikke jeg alenemor da, men har fire barn og en mann som er selvstendig næringsdrivende og jobber mye mer enn gjennomsnittet så jeg er mye alene med ungene.

Det er rett og slett ikke rom for alt, noe må velges bort. Men er enig med deg desember og mai er de travleste månedene i året...

Skrevet

Beklager, men jeg ser ikke hvordan du skal få tid til alt. Tror ikke andre som er alene med to barn, jobber 100 % setter f.eks baking særlig høyt på lista over juleforberedelser. Dropp det du kan droppe av sosiale ting som juleverksted det ikke er et krav at dere møter på f.eks. La barna gå alene på fritidsaktiviter de ikke trenger mor.

Skrevet

Desember er rolig. Har man fotballbarn er alle andre mnd verst, hehe :)

Jeg er ikke alene da, men stort sett er jeg det. Og ja, det er travelt å være hjemme kl 16, rekke å lage middag, spise middag, gjøre lekser, skifte og være klar til oppmøte kl 17 på fotballbanen. Sånn har vi det 3 ganger i uka når det er sesong. Hva gjør man ikke for de barna....

Jeg tror man må nedprioritere det som IKKE er viktig, rett å slett. La det flyte, ikke vær så nøye. Ta det som brenner, så kan det andre ligge til helga :)

Anonym poster: b22f6f41480f9766dc094a06424df462

Skrevet

Prioriter prioriter prioriter!

Lag en plan for hver uke.. Hvis det er dager som ikke 'går opp' så må noe kuttes ut! kanskje kan barna droppe en fotballtrening hvis det er andre ting nå før jul som skjer av aktiviteter?

Og baking? Det gjør jeg ikke selv om jeg har tid,,

Og huset trenger ikke være 100 % støvfritt selv om det er jul.. :)

Anonym poster: be3e36a14c9a4ade05630b1ed931f48e

Skrevet

Støvsug gulver, rydd bort rot, vask badet og pynt litt. Mer trengs ikke. I januar kan du vaske skikkelig om du får tid. Kaker trenger du heller ikke, bak om du har overskudd og lyst, men de selger julekaker på butikkene også om dere syns det hører med. Så slipper du det rotet og alle kakeboksene med knuste julekaker etter jula.

Skrevet

Det er jo ingen som har tid til alt. Og hvis du tar deg tid til å se deg rundt, så vil du se en haug med bleke og svimle folk som er dritslitne fordi de absolutt skal prøve å rekke alt før jul. Prioritering må til, ja!

Personlig aner jeg ikke hva rundvask betyr, og jeg baker kun pepperkaker fordi det virker rekreerende på meg. Alt annet hopper jeg og driter i...

Skrevet

He,he,he, takk for svar damer :) Jeg ser rundt meg, og jeg føler at "alle" mødre for tid til "alt", men det er nok sikkert i mine tanker.

Her om dagen så ville en av barna mine lage peppekakehus fra bunnen av, og jeg som såvidt her vært innom baking!!! ( Har alltid kjøpt ferdig laget form) Hadde bare lyst til å gråte fordi vi ikke fikk til. Ja,ja, man må få lov til å feile også. Det er vel viktig for barna og ser at ikke alle vokse er "perfekte" heller....Heldigvis så er det desember en gang i måned...

Hilsen HI

Anonym poster: dc45f76995d7eeaaabb9189c88dc88c0

Skrevet

Jeg er alene med to små barn, men er i permisjon nå. Jeg ser for meg å skaffe barnevakt en og annen helgedag i november/desember når jeg begynner å jobbe igjen. Evt kunne jeg tenke meg å jobbe 80 %. Å bake kan du da vel gjøre i helgene sammen med barna når de er såpass store :) Jeg har nettopp bakt sammen med 3-åringen nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...