Kathrine. Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Kjæresten til bestefaren min er død. Dei har vore kjærester i ca 30 år. Så da tok tankane meg. Når bestefar dør og kjem til himmelen. Kven "gjenforenes" han med. Kona som døde på 70-tallet eller kjæresten han har kjent dei siste 30 åra?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Jeg tror vel at himmelen og eksistensen der er noe helt annet enn "jordiske" forhold. At vi treffer igjen våre kjente og kjære, men at livet i himmelen ikke er det samme som på jorden. Litt tåkete forklart, sikkert, men vanskelig å sette fingeren på. Uansett umulig å vite...;-) Anonym poster: 48ae7bb7d422179055b760e7c425558c
Musemorbr / Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Kjæresten til bestefaren min er død. Dei har vore kjærester i ca 30 år. Så da tok tankane meg. Når bestefar dør og kjem til himmelen. Kven "gjenforenes" han med. Kona som døde på 70-tallet eller kjæresten han har kjent dei siste 30 åra? Det vet han best selv. Her var det kona, og det fikk bestefars kjæreste vite før de flyttet sammen. Det var mange titalls år siden en ulykke tok henne fra ham, men hun var alltid hans livs store kjærlighet. <3
Kathrine. Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2012 No har kjæresten til bestefar også en mann som sikkert venta på henne. Men er jo en intressant "problemstilling" likevel.
fiolregn Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Det finnes ikke slike forhold i himmelen :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 Jeg tror ikke Himmelen er slik, og jeg tror ikke vi er "de samme" der som her. Himmelen er ikke et speilbilde av livet på jorden, men noe helt annet, noe eget og uforståelig. Det er ikke et sted, men en tilstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå