Gå til innhold

Å bli inspisert etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som har lagt merke til, når man kommer på visitt med nyfødt baby, at folk ser på babyen, så på MAGEN din, og så på deg? Svigermor tillot seg til og med å kommentere at "Nei, NÅ er du blitt slank igjen ser jeg"... Jeg er ikke helt komfortabel i mitt eget skinn etter fødselen, og suger inn magen (ref svigermor:P) i slike situasjoner, men jeg syns det er så innmari frekt å stirre på magen til noen som nettopp har født! Det er vel bare enda et bevis på at vi nærmer oss Hollywood-tilstander..

Anonym poster: cf0fd9ebcd43ca638dcea1ad3732331b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde ikkje i det heile tatt..

Skrevet

ingen?

Anonym poster: cf0fd9ebcd43ca638dcea1ad3732331b

Skrevet

Jeg følte meg så slank og fin etter jeg fikk nummer to. Så kommer farmora mi og spør: si meg, er det en til inni der?!

Fy faen, da ble jeg ikke sprudlende, for å si det sånn :(

Skrevet

Jo, jeg husker det etter begge gangene. Men jeg vet også at jeg gjør det selv.. Ikke sånn "guuuuud så tjukk hun fortsatt er" eller "så flott hun var, da", men fordi det er så rart; ene dagen høygravid med et barn inni magen og andre dagen ingen mage og babyen utenfor.

Første gang fikk jeg ingen kommentarer (så ut som et monster og var i elendig forfatning), andre gang var folk overrasket over hvor godt jeg så ut. Andre gang var jeg i så fin form! Nå sju måneder etter, not so much..

Skrevet

Det er noe med den plutselige forandringen. Man har over mange måneder sett magen vokse seg gigantisk, og plutselig er den borte. Det er umulig å ikke kaste et blikk i den retningen da. Det handler ikke om å tenke noe som helst vondt, eller gjøre seg bevisste meninger, men rett og slett en ubevisst reaksjon hjernen gjør. Akkurat som når min blonde søster dukket opp med knallrødt hår. Vanskelig å ikke brått stirre på forandringen da, selv om man skulle synes det var helt ok.

Skrevet

Jo, jeg husker det etter begge gangene. Men jeg vet også at jeg gjør det selv.. Ikke sånn "guuuuud så tjukk hun fortsatt er" eller "så flott hun var, da", men fordi det er så rart; ene dagen høygravid med et barn inni magen og andre dagen ingen mage og babyen utenfor.

Jeg er enig i dette, man stirrer automatisk på magen fordi det nettopp har vært en baby inni der og man nå ser den utenfor og det hele er ganske utrolig. :)

Det finnes jo alltid kritiske mennesker som må kommentere f.eks. hvis magen ikke er flat med en gang, men de fleste tror jeg ikke tenker på det i det hele tatt hvis de stirrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...