cecilies mamma Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Er innlagt md svangerskaps forgiftning i uke 31. Andre som har vert gjennom dette? Barnet mitt kan bli tatt ut iløpet av en uke og jeg syns det er skummelt tidlig!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Jeg ble lagt inn i uke 28 og datteren min ble født i uke 34, så det er ikke sikkert barnet må ut så tidlig. Og uke 31 går bra! Da er de fleste barna store nok til å klare seg uten kuvøse og pustehjelp, selv om det er små, så er de veldig mye mer utviklet enn de alller aller minste premature, som det faktisk som regel går bra med. Husk at hvis legene vurderer det slik at babyen har det bedre utenfor magen enn inni, så er det en god grunn til det! Det blir ikke prematurt keisersnitt bare for moro skyld. Du bør kanskje få lungemodningssprøyter for sikkerhets skyld, det fikk jeg, selv om det faktisk drøyde noen uker før baby kom ut. Anonym poster: f543715ded73f508354d276cc65b33c9
Mrs.PIN Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Jeg fødte min i uke 31+1 og alt gikk veldig bra!! Masse lykke til!
Caprica Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Sønnen.min.ble født 31+2, ingen problemer, trengte bare oppfeiting. Plenty.med.tid for lungemodningssprøyten å virke for deg, så dette går bra!! Hvor bor du?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Det blir jo noen uker på sykehus med et umodent barn. Du har vel fått info om at barnet kan trenge pustestøtte, lysbehandling og hjelp til å spise (sonde, kopp). De tåler mindre mas og kjas. Men de har ikke nevneverdig større dødelighet enn terminbarn. Du kan egentlig slappe av, og smøre deg med tålmodighet Det kan komme godt med både før og etter fødselen Anonym poster: 98cf4854ad2c2908421824e2d97fbcd6
cecilies mamma Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2012 Så godt med svar Fødte 5 uker for tidlig sist så har erfaring med neontal avdelinga Vi fikk også komme inn på besøk der og stille spm, vi er trygge og veldig godt ivaretatt! Har desverre en mamma som kommer med råd/ komentarer som virkelig sårer og ikke passer i situasjonen nå. syns hun kunne la oss slippe stress og uro fra henne nå. Hun forventer jo nermest at barnet skal dø! Hvordan gikk dt med dere etter dere kom hjem? Min første sleit vannvittig med å lære seg døgnrytme og ville gjerne ha mat hver 3 time til hun var ner et år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå