Gå til innhold

Hvor mye mme til 8 uker gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonym poster: ebce0e35e47810f2daa9d43a93e61e9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye til babyen blir mett vil jeg tro? Jeg har bare ammet mine, og de spiser til de er mette. Men noen andre har kanskje et bedre svar:)

Skrevet

På NAN1 står det: 1-2mnd 6-5 flasker i døgnet, 100-160ml pr flaske.

2-3mnd 6-5 flasker i døgnet, 130-160 ml pr flaske.

Videre står det at barnets behov for mat varierer med vekt og aktivitet og at den anbefalte mengden er ment som en veiledning.

Jeg ville laget 160 og se hvor mye som ble drukket. Så justerer du etterhvert.

Du merker jo om barnet evt vil ha mer enn du har laget, og da laget du bare mer. Drikkes ikke alt opp, kan du lage mindre :-)

Skrevet

På NAN1 står det: 1-2mnd 6-5 flasker i døgnet, 100-160ml pr flaske.

2-3mnd 6-5 flasker i døgnet, 130-160 ml pr flaske.

Videre står det at barnets behov for mat varierer med vekt og aktivitet og at den anbefalte mengden er ment som en veiledning.

Jeg ville laget 160 og se hvor mye som ble drukket. Så justerer du etterhvert.

Du merker jo om barnet evt vil ha mer enn du har laget, og da laget du bare mer. Drikkes ikke alt opp, kan du lage mindre :-)

Skrevet

Oi,postet to ganger... Det var ikke meningen. Beklager :-)

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Min klarer ikke å regulere mengden selv, han er også 8 uker. Tommelfingerregelen er 10-15% av kroppsvekten, eller ca 150 ml pr kilo kroppsvekt. Pr døgn altså. Så kommer an på hvor hyppig babyen vil spise. Håper det hjalp! :)

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Min veier forresten 5,2 kg. Han får 100 ml 8 ganger i døgnet.

Skrevet

Til min på 7 uker lager jeg 150 ml vann med 5 skjeer nan1. Han drikker nesten alt som regel. Men om natta lager jeg 180 ml vann med 6 skjeer nan1 for han sover mellom 6-8 timer, så da er han ekstra sulten. Han veier ca 5 kg nå..

Anonym poster: b208df3072bf29a6982aceb0511e9b95

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Hvor mange måltider har han pr døgn da? Gulper han mye? Skulle gjerne sett at min hadde større måltider og spiste litt sjeldnere, men han gulper så fælt når han får mer enn 100 ml. Også spiser min ganske treigt, bruker fort en halvtime på 100ml. Hvor lang tid bruker din på et måltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...