Gå til innhold

Hjelp, trenger barnehageplass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips om barnehager i Oslo som har ledige plasser. Hehe! Begynner å bli skikkelig svett, det er meningen at jeg skal tilbake i jobb i februar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nope. Vi står i kø med et barn som er født 9/9. Flere jeg kjenner som gjør det. Finn en dagmamma du, barnehagesituasjonen er håpløs! Om du ikke søkte i hovedopptaket i fjor kan du nok bare glemme å få plass frem til august.

Endret av peacock
Skrevet

Jeg tror det er ledig kapasitet i Kværnerdalen.

Anonym poster: ddf64dd7d9e195bcf74560ab23b4526f

Skrevet

Takk for svar. Kværnerdalen barnehage er den eneste barnehagen jeg har helt panikk for at vesla skal ende opp i. Noe så stort, plass til over 600 barn. Blir helt svett.

Er det noen som har barn der som er fornøyd/misfornøyd?

Skrevet

Vi har barn der og er fornøyde. Det er stort, men den fungerer ikke egentlig som én barnehage. Det er syv barnehager i samme hus, bare at de kaller dem "team" i stedet.

Uteområdet er delt inn i ulike soner, så de løper heller ikke i beina på 300 unger (det er ca 300 der, ikke 600). På hvert team er det 40-50 barn, som igjen er delt opp i fire baser. Stort sett er det en egen småbarnsbase hvor det er 9-12 av de minste og 3-4 voksne. Jeg er ingen stor tilhenger av basebarnehager for de aller minste, men det har fungert forbausende bra.

Skrevet

Vi har barn der og er fornøyde. Det er stort, men den fungerer ikke egentlig som én barnehage. Det er syv barnehager i samme hus, bare at de kaller dem "team" i stedet.

Uteområdet er delt inn i ulike soner, så de løper heller ikke i beina på 300 unger (det er ca 300 der, ikke 600). På hvert team er det 40-50 barn, som igjen er delt opp i fire baser. Stort sett er det en egen småbarnsbase hvor det er 9-12 av de minste og 3-4 voksne. Jeg er ingen stor tilhenger av basebarnehager for de aller minste, men det har fungert forbausende bra.

Takk for svar! Det var akkurat dette jeg lurte på! Det må bli siste kriseløsning, for det er ikke akkurat praktisk ifht. hvor vi bor og hvor vi jobber... Men godt å høre at barnehagen fungerer:) Får ta en skikkelig ringerunde i morgen!! Kryss fingrene for meg!

Skrevet

Du kan jo prøve Margarinfabrikken eller Eventyrstua. :)

Skrevet

Er i samme situasjon med et barn født tidlig i september. Planen var først å begynne å jobbe i oktober, så forskjøv vi det til januar, men fortsatt ingen plass... Er kjempefortvilet og vet ikke hva vi skal gjøre. Jobben nekter å utsette oppstart lenger, så vi er på leting etter dagmamma.

Anonym poster: 3fd7041a2a9adc36a3354214c2247ac1

Skrevet

uff, det der med dagmamma synes jeg er skumle greier. Men må man , så må man! Så forferdelig at dere har ventet så lenge!!! Full barnehagedekning, min rumpe. Det systemet vi har i Oslo fungerer i hvertfall ikke!! Men takker for alle tips, og fortsetter telefonrundene!!

Skrevet

Er i samme situasjon med et barn født tidlig i september. Planen var først å begynne å jobbe i oktober, så forskjøv vi det til januar, men fortsatt ingen plass... Er kjempefortvilet og vet ikke hva vi skal gjøre. Jobben nekter å utsette oppstart lenger, så vi er på leting etter dagmamma.

Men jobben kan vel ikke nekte dere permisjon?

Skrevet

Nei, det er riktig. Jobben kan ikke nekte deg permisjon, du har rett på ett helt år!!

Skrevet

Nei, det er riktig. Jobben kan ikke nekte deg permisjon, du har rett på ett helt år!!

Ja, dere har rett på et helt ulønnet år hver faktisk om dere tar permisjonen i forlengelse av den betalte permisjonen :) ta en prat med tillitsvalgt eller verneombud på jobben.

Skrevet

Hver av foreldrene har også krav på ett år ulønnet permisjon i tillegg, dersom dette tas rett etter den lønnede permisjonen, se aml. § 12-5:

http://lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#map012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...