Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Kjenner henne/vet godt hvem hun er og vi kommer godt overens sånn sett. Virker som en søt og oppegående jente. Hun skal være hjemme med sin 1 åring, mitt barn er bare en måned yngre. Hun har et eldre barn som går i bhg 3 eller 4 dager i uka. Leiligheten hennes er ikke spesielt stor, men ikke så liten at det vil være et problem. Hun skal ikke være dagmamma for andre barn, hun hadde egentlig ikke tenkt til å være dagmamma for noen, men vi trenger en da vi ikke har fått bhgplass og hun har tilbudt seg. Så lenge vi får 5000 i kontantstøtte vil hun ha 5500 kroner, vi får all mat må ha med bleier. Når kontantstøtta går ned til 3300 vil hun ha 4500. Det som holder meg igjen er hennes unge alder. Hun er bare 23 år. Hva tenker du om det du leser? Og alderen hennes? Anonym poster: d832662515107d922b9b1a95b946ed33
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Liten leilighet, kun ett annet barn, gjør det bare for pengene og er bare 23 år. Neppe at jeg hadde brukt henne som dagmamma. Anonym poster: c7547fb4968d421da0612eaf8e1296d0
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Da ville jeg hvertfall ha krevd at hun går i åpen barnehage. Alder syns jeg ikke er noe hindring. Anonym poster: a8c527e11de5a112ef6a4fc4c67c6d44
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Synes ikke alderen var avskrekkende akkurat, men hvor mange dager/timer skal hun ha barnet ditt? Tenker litt i forhold til prisen. Skjønner ikke helt hvorfor hun vil gå ned i lønn, fordi om kontantstøtta går ned for deres del...?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Så du foretrekker at hun passer tre andre unger istedet?? Anonym poster: a8c527e11de5a112ef6a4fc4c67c6d44
MrsMilla Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Helt uproblematisk!! Hun er jo tobarnsmor, er hun ikke? Masser av umodne jenter på over tredve, og voksne damer på 23 - har mer med personlighet å gjøre. Og ang. liten leilighet. Tenk deg at du er et barn, sett deg ned på gulvet - og se hvor mye større alt blir når man er et lite barn kontra en voksen...... går nok helt fint! Meeeen dette forutsatt at hun er et oppegående voksent menneske selvsagt - altså personlighetsmessig.
me_87 Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Alderen hadde ikke skremt meg vekk. Selv hadde hadde jeg første dagmammajobb som 20 åring å de var veldig fornøyd. Gikk i åpen barnehage ettersom jeg kun passet ett barn.
sologsommer Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 En liten 1 åring? så ser jeg ikke behovet for og gå i åpen barnehage. To små har en masse glede av hverandre. Ang. lønn, da kan jeg fint følge henne. Virker litt feil om dere skal tjene på, at hun passer barnet deres, når dere får kontant støtte. Alder tror jeg ikke har noe å si? Blir vel ganskje moden når man har 2 barn
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Alle dagmammaer jobber kun for pengene. Ellers hadde det ikke vert noen dagmamma. Jeg hadde brukt hun 23år er ikke ungt. Hun er sikkert like flink som noen som er eldre hun jeg brukte var 24, var kjempe flink, ungen var helt i 100 når jeg leverte han til hun, streket armene etter hun når jeg leverte han. Så ingen tvil om han stor koste seg. Hun tok 5000 og sto for mat. Fri annen hver fredag Anonym poster: 4a5d5bfa85e55946d50e13d8ef629ff7
me_87 Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har selv liten leilighet men har vært god nok plass til sønnen min og ett barn vi har passet. Har aldri vært noe problem at leiligheten er for liten.
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Hvis du kjenner henne og stoler på henne så synes jeg det høres ut som en god ide. Hvor må det være stort hus og mange barn? Jeg var selv dagmamma for en liten gutt det siste halvåret før jenta mi begynte i barnehage. Dels for at jeg syntes det var fint at hun fikk en å leke med og sosialisere seg og dels for ekstra inntekt. Vår leilighet er ikke så veldig stor, men barna hadde det så fint sammen og vi koste oss masse både inne og ute i hagen og på tur. Det viktigste for så små barn er ikke antall kvadratmeter og pedagogisk tilbud mener jeg. Det de mest av alt trenger er noen de kjenner godt som passer godt på dem, som har tid til å prøve å forstå hva de sier, ha dem på fanget, leie dem når de prøver å gå og ligge på gulvet og leke med dem. Dagmamma kan være et godt alternativ til tidlig barnehagestart!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Jeg tror ikke hun gjør det for pengene, men det er jo greit at hun vil ha noe for det. Hvis hun var ute etter penger hadde hun vel bare vært dagmamma for noen andre. Det er jo en ekstra jobb for henne, kan jo ikke la henne passe gratis heller. Hun har forresten 120 studiepoeng i pedagogikk fra universitetet. Hun skal ta siste året når barnet hennes skal begynne i bhg. Jeg stoler på henne, hun er flink med barn og hennes eldste barn er et nydelig og veloppdratt barn. Anonym poster: d832662515107d922b9b1a95b946ed33
me_87 Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Alle dagmammaer jobber kun for pengene Anonym poster: 4a5d5bfa85e55946d50e13d8ef629ff7 Snakk for deg selv! Jeg er dagmamma men gjør det ikke pga pengene,da hadde jeg tatt bedre betalt. Jeg gjør det for at sønnen min skal ha gleden av å leke med ett barn på samme alder,mens syns også det er koselig å passe ett barn til ettersom jeg er glad i barn. Kjekt med ett barn som har tid til å sitte litt på fanget og
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #14 Skrevet 11. desember 2012 De tingene du beskriver her hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt hvis jeg skulle ha dagmamma, da hadde jeg brydd meg om alle de tingene du ikke skriver om her. Som om hun virker som en god mor til sine egne barn, om hun er flink på rutiner (som er viktigere jo flere små barn man har sammen), vil hun være en stabil dagmamma, hva skjer med deres vennskap hvis det blir problemer osv osv osv... Anonym poster: 610973073febbfd95d0cb161cae6162e
lioness* Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 Ville kjent på magefølelsen. Om dere liker henne og tror barnet deres vil få god omsorg av henne ville jeg gått for det! Alder spiller vel liten roll, det er viktigere at hun har erfaring med barn og at hun er varm og snill mot dem.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #16 Skrevet 11. desember 2012 Ville gjort det om hun er snill mot ungene, det er det viktigste. Også er det jo positivt at hun har en på samme alder, både fordi hun da er godt inne i hvordan de fungerer på den alderen (mange glemmer det fort), og fordi ditt barn vil ha en jevnaldrende å være sammen med. Anonym poster: 4fcd71c64a2e6acfec6ebe80f3c0ca2d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #17 Skrevet 11. desember 2012 Takk for innspill. Jeg vet hun er flink til å finne på ting med sine egne barn. Babysang, åpen gård, male, tegne og gå på lekeplassen osv. Det er ikke åpen barnehage her i kommunen, så det er ikke mulig. Hun liker å bake og lager god mat fra bunnen. Hun bor to minutter unna jobben min. Anonym poster: d832662515107d922b9b1a95b946ed33
Tigerpote Skrevet 11. desember 2012 #18 Skrevet 11. desember 2012 Jeg hadde brukt henne dersom jeg hadde hatt en god følelse for henne og hadde stolt på henne Jeg ville ikke hatt noen problemer med det.
May the force be with you Skrevet 11. desember 2012 #19 Skrevet 11. desember 2012 Alle dagmammaer jobber kun for pengene Anonym poster: 4a5d5bfa85e55946d50e13d8ef629ff7 Snakk for deg selv! Jeg er dagmamma men gjør det ikke pga pengene,da hadde jeg tatt bedre betalt. Jeg gjør det for at sønnen min skal ha gleden av å leke med ett barn på samme alder,mens syns også det er koselig å passe ett barn til ettersom jeg er glad i barn. Kjekt med ett barn som har tid til å sitte litt på fanget og Tenkte det samme jeg! Huff.. Jeg var dagmamma for ei vennines barn noen mnd. (til han fikk bhg.plass), og det var for at min sønn skulle sosialiseres litt ekstra på dagtid(går ikke i bhg.). Passet da gutten hennes 4 dager pr.uke, og synes det var utrolig koslig:) Jeg tok ikke så mye betalt pr.mnd., men det dekket utgiftene for mat, bleier, aktiviteter o.l.
Madolyn Skrevet 11. desember 2012 #20 Skrevet 11. desember 2012 Dagmammaen til min sønn var 22 år når hun passet gutten min og jeg hadde aldri betenkeligheter med det. Tenkte vel egentlig aldri over alderen hennes, hun har jo eksakt like mye erfaring med barn som meg da vi har barn i samme alder. Veldig ordentlig, rolig og moden jente som jeg ble kjent med via barselgruppa og som jeg har en del kontakt med ennå Egentlig skulle jeg passe hennes gutt 1 dag per uke også så betalingen tok utgangspunkt i det, men det hadde hun sjelden behov for. Hun var hvertfall gull verdt for meg og når bhg-plassen åpna seg kunne vi gjerne ha venta enda noen mnd Syns hvertfall ikke at alderen til venninna di er noe hinder. Hun har jo akkurat like mye erfaring med barn som det du har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå