*KlaraKu* Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg er med i foreldre & barn sin julekalender på sms. 9.Desember var spørsmålet: Hva heter den kjente apekatten i dyreparken i kristiansand? Det jeg tenkte med en gang var jo Julius, men kom til å tenke på at han er vel en Sjimpanse. Så da svarte jeg Augusta som er den ene apekatten i dyreparken. Men ser nå på fasiten å det Foreldre & barn mente var riktig svar var Julius. Det e rimelig stor forskjell på en apekatt og en sjimpanse mener nå jeg.
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Julius er en sjimpanse, men tror mange bruker apekatt som fellesbetegnelse.
mandel i grøten Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 En sjimpanse er en ape, men en ape er ikke nødvendigvis en sjimpanse, tenker nå jeg...
Caprica Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Det er vel strengt tatt ikke noe som heter apekatt... Ape er "sekkebetegnelsen" og sjimpanse er arten
Cmyk Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Ape er en fellesbetegnelse - sjimpanse er en type ape (slik som at puddel er en type hund).
Musemorbr / Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Akkurat som at en Perser er en Pusekatt. Nå hadde du fått mange forklaringer ser jeg... Sånn går det når jeg blir avbrutt i mange minutter, midt i svaringa. Ja ja, så fikk du det inn med teskje. hehe Endret 11. desember 2012 av Musemorbr /
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå